Inspo εστί…

by - 6:27 μ.μ.

έμπνευση (η): ιδέα που γεννιέται στη συνείδησή μας αιφνίδια και χωρίς την άμεση συμμετοχή της βούλησης, ως αποτέλεσμα μιας εντύπωσης ή συγκίνησης και όχι κάποιας διανοητικής προσπάθειας.

Η ερμηνεία του λεξικού περιγράφει το νόημα της έμπνευσης, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, που θα μπορούσε να το αποδώσει κάποιος άπειρος σ’ αυτήν. Οι απαιτήσεις όμως λιγοστεύουν όταν μια μοναδική ενέργεια του εγκεφάλου “προσπαθεί να χωρέσει” στο χαρτί!

Μιλώντας σήμερα για την έννοια της έμπνευσης (με κάπως περισσότερες λέξεις απ’ αυτές του λεξικού), θα παρουσιάσω τρεις πρόσφατες περιπτώσεις δημιουργικότητας και την “προέλευσή” τους:

 Official Sketchbook

A Little Muse In U
Ποιος δεν έχει τις αδυναμίες του? Η Μελίνα Γεωργιάδου από το ‘A Muse In U’ είναι η δική μου, μέσα και πέρα από τον blogοχώρο… για το στιλ της εικόνας της, του χαρακτήρα, της ζωής που έχει επιλέξει. Να ένα πρόσωπο να με εμπνέει όσο λίγα ακόμα!
Βεβαίως τα αισθήματα είναι αμοιβαία! Η ίδια δε σταματά να εκδηλώνει τον θαυμασμό της για τα έργα μου κι έτσι πριν από κάποιο διάστημα, μου ανέθεσε να αποτυπώσω στο χαρτί, το πορτρέτο της -απίθανα στιλάτης- κόρης της!
Βασιζόμενη σε πραγματικό στιγμιότυπο, ξεκίνησα τις πρώτες γραμμές με 4B σε ακουαρέλα. Για τους περισσότερους εικονογράφους, όλο το ενδιαφέρον ξεκινά αφού αρχίσουν να λαμβάνουν σειρά οι λεπτομέρειες. Το χρώμα, οι σκιάσεις, το ύφος, το τελικό αίσθημα που αποπνέει η απεικόνιση. Η χρωματική παλέτα επηρεάζει άρδην το αποτέλεσμα, γι’ αυτό και η επιλογή της αποτελεί σημαντικό αποφασιστικό στάδιο της διαδικασίας.

Αδυνατώ να ξεχωρίσω τι από τα δύο προηγείται στο όραμά μου: το αίσθημα ή οι χρωματικοί τόνοι? Ποιο καθοδηγεί τι? Μοιάζει να γεννιούνται ταυτόχρονα μέσα μου και τελικά εκείνα, να ακουμπούν τα χέρια μου πάνω στις πινελιές! Τα χρώματα της άμμου είναι η πρόσφατη εμμονή.
Μια μεγάλη πηγή έμπνευσης για ‘μένα, είναι η μουσική. Ατελείωτες ώρες μελωδιών κρύβονται κάτω απ’ τις χαράξεις μου. Θα είχε ενδιαφέρον ένα μουσικό-εικονικό λεύκωμα στο μέλλον… η μουσική προσθέτει επιπλέον διαστάσεις σε μια εικόνα!

Συνοδευτικό μουσικό κομμάτι: I Don't Wanna Die - Alan Silvestri

Jorgina My Love

Όπως πριν από λίγο καιρό μοιράστηκα μαζί σου, επρόκειτο να πάρω τον τίτλο της αναδόχου. Έτσι κι έγινε! Η συγκίνηση είναι πρωτόγνωρη και η τιμή απερίγραπτη… θα τα πούμε όμως αυτά σε επόμενο αναλυτικό post.
Με μεγάλη μου χαρά, συμμετείχα στη προετοιμασία της βάπτισης με ένα μικρό μερίδιο αισθητικής άποψης, σχετικά με τη διακόσμηση της εκδήλωσης. Βασικότερα όμως, πέρα από τα καθήκοντα της νονάς φυσικά, ρύθμισα τον φωτογραφικό μου φακό κι ανακάτεψα τα χρώματά μου, για τα μάτια της μόνο:

Η μικρή μου νεράιδα, πόζαρε για τις ανάγκες του προσκλητηρίου με μεγάλη άνεση και απύθμενη φωτογένεια! Το concept προέκυψε λίγο-πολύ τυχαία, καθώς μέχρι τη τελευταία στιγμή ήταν κάπως αόριστο, ωστόσο κοινή επιθυμία δική μου και της μητέρας, ήταν το “something soft”. Πρέπει να σημειώσω πως η πρωταγωνίστρια απολάμβανε τη στιγμή, ενώ παράλληλα φαινόταν να μας “υποδεικνύει” τι ακριβώς να κάνουμε!

Λίγες μέρες πριν απ’ αυτό, σήκωσα τη κάμερα στον ουρανό θέλοντας να απαθανατίσω την τοποθεσία μου, λιγότερο εκτενώς απ’ ότι συνήθως. Στον γαλάζιο ουρανό μου όμως, οραματίστηκα μια ρομαντικότερη εκδοχή του, την οποία ήξερα πως η φαντασία μου θα εκμεταλλευτεί με κάποιον τρόπο! Ορμώμενη απ’ αυτή την ονειρική διάθεση και σε συνδυασμό με την φωτογράφηση που ακολούθησε, ζυμώθηκε μέσα μου -κι ολοκληρώθηκε έξω μου- το κεντρικό ζωγραφικό θέμα της βάπτισης.

Official Sketchbook


Erin’s Feathers
Η Erin ζει στο Τορόντο. Είναι από τα πρώτα άτομα που με “καλωσόρισαν” πριν από περίπου έναν χρόνο στο instagram και παραμένει πιστή μου ακόλουθος, όπως άλλωστε κι εγώ σ’ εκείνη. Δε παραλείπει να εκφράζει τα θετικά της σχόλια για το instafeed μου… ίσως επειδή η αισθητική μας συγκλίνει όσο αφορά τους χρωματικούς συνδυασμούς. Η ίδια ασχολείται με την φιλοτέχνηση φτερών και την δημιουργία πρωτότυπων χειροποίητων αντικειμένων μόδας και διακόσμησης.
Τα φτερά έχουν πολύ ενδιαφέρουσα φόρμα και υφή… προσφέρουν απλόχερα “τροφή” στη φαντασία. Η οργανική δομή των φτερών, αφήνει το ελεύθερο σε άπειρες τεχνικές, ενώ θα σημείωνα πως τα χρώματα τους δε νοείται να μην εφαρμόζονται σε pastel τόνους.
Πιο “βαθυστόχαστα”, μια ασιατική παράδοση κρύβεται στην άκρη του μολυβιού, γι’ αυτή τη δουλειά. Το έναυσμα ξεγλιστράει ανάμεσα απ’ το ‘Τσίρκο του Ήλιου’ και την ολοφάνερη Παριζιάνικη άνοιξη!

Official Sketchbook

Inspo εστί
Καταλήγοντας, η έμπνευση βασίζεται στη τυχαιότητα, στις εμπειρίες, στη συνειρμική σκέψη, στην παρατηρητικότητα, στις συνθήκες, στο timing, στις αισθήσεις. Αρκεί ένα πρόσωπο, μια εικόνα, μια μελωδία, ένα υλικό, ένα χρώμα, ένα άρωμα, μια ανάγκη που πρέπει να ικανοποιηθεί, για να ανάψει η “σπίθα”. Έπειτα, όλα σε καθοδηγούν στη σύνθεση που υποτίθεται ότι έχεις δημιουργήσει… στη πραγματικότητα η σύνθεση αυτή, πάντα προϋπήρχε. Προϋπήρχε διαμελισμένη μέσα σου, μέσα στο σύμπαν, μέσα στον χρόνο και μια εφήμερη αναλαμπή (έμπνευση/ inspiration/ inspo) έρχεται να σε βοηθήσει με την “συναρμολόγησή” της!
Πιστεύω στη “μετάγγιση” των φωτεινών ιδεών. Δε πιστεύω πως δικαιούται κανείς να εμπνέεται, αν πρώτα δεν εμπνέει!


Stay tuned! 

You May Also Like

2 σχόλια

  1. Ναι αυτό είναι έμπνευση! Κλικ μου κάνει εμένα και προχωράω... θα σταθώ όμως σε όλα τα υπέροχα που μας δείχνεις από την βάφτιση και που μόνο κοιτάζοντας τα σε τυλίγει ένα ροζ συννεφάκι και σε πάει σε κόσμους παραμυθένιους! Φαντάσου να το ζούσαμε κιόλας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφο αυτό που μου λες Χριστινάκι μου! Όντως έτσι ήταν... πορτοκαλο-ροζ συννεφάκια παντού! Ήταν μαγικά για 'μένα... μια αξέχαστη εμπειρία που ένιωσα να με γεμίζει ψυχικά! Θα υπάρξει συνέχεια με σχετικό post... stay tuned!
      Kisses!

      Διαγραφή

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 64
    0
  • 22
    2
  • 57
    0
  • 60
    4
  • 53
    4
  • 36
    0