Ζωτικές τάσεις φυγής

by - 10:01 μ.μ.

Υπήρχε ένα ψυχολογικό τεστ: ‘Πόσο καιρό θα μπορούσες να ζεις κυνηγημένος’. Το τεστ αποτελούταν από μια σειρά ερωτήσεων, μέσα από τις οποίες θα μπορούσε κανείς να μάθει, πόσο ικανός είναι να καλύψει πίσω του τα ίχνη, στη περίπτωση που βρισκόταν σε θέση δραπέτη. Ασφαλώς, δε μπόρεσα ν’ αντισταθώ… υποβλήθηκα σ’ αυτό το τεστ. Η απάντηση ήταν: ‘Για πάντα!’. Κάπου μέσα μου το ήξερα ήδη, καθώς τα σενάρια της τέλειας εξαφάνισης, μου προκαλούσαν πάντα ενδιαφέρον. Έτσι, τα έχω σκεφτεί όλα!

«Το πρώτο βήμα για να πας κάπου, είναι να αποφασίσεις
ότι δεν πρόκειται να μείνεις εκεί που είσαι», J.P. Morgan

Σαν παιχνίδι μάλιστα, επιχείρησα στο παρελθόν να δοκιμάσω τις δυνατότητές μου. «Πόσο μακριά μπορώ να φτάσω άραγε μέχρι κάποιος να με ψάξει; Κι αν με ψάξει, θα με βρει;», αυτές οι απορίες ήταν το εφαλτήριό μου. Τη πρώτη φορά, περπάτησα περίπου 100 μέτρα έξω από την αυλόπορτα της γιαγιάς μου… για ένα πεντάχρονο παιδάκι, ο δρόμος ήταν μακρύς! Αρκετά αργότερα, χαμογελούσα πονηρά μέσα σ’ ένα αεροπλάνο. Αιτία του ταξιδιού, μπορεί να ήταν η επίσκεψη-έκπληξη στον “ξενιτεμένο” -τότε- έρωτα μου, ωστόσο απολάμβανα την μυστική μου διαδρομή! Θα μου πεις: «Δεν είναι δύσκολο να το “σκάσεις”, όταν -ούτως ή άλλως- δε συνηθίζεις να δίνεις λογαριασμό σε κανέναν». Για την ακρίβεια είναι πανεύκολο. Οι άνθρωποι γύρω μου είναι εκπαιδευμένοι “να τρώνε αν αργήσω”, τόσο που ίσως να μη καταλάβουν καν την απουσία μου!

Τα “προβλήματά” μου τώρα, είναι δύο:

1ον δεν υπάρχει νόημα να με τεστάρω στον τομέα της απόδρασης”. Αυτοσκοπός ήταν η επαλήθευση της ελευθερίας μου. Εφόσον υπάρχει ανεξάντλητη ελευθερία, η κάθε μέρα θεωρείται “απόδραση”… από το μικροαστικό πρότυπο οικογενειακού ραπόρτου!
2ον οι μοναχικές αποδράσεις έπαψαν να προσφέρουν ενδιαφέρον. Όλα όσα θέλω βρίσκονται ήδη μαζί μου, κι έτσι οι τάσεις φυγής έχουν μετατραπεί σε ισχυρό δίχτυ ασφαλείας. Ένα δίχτυ που μου διασφαλίζει μια ανάλογη αποστασιοποίηση... ειδικά τέτοιες μέρες που άνθρωποι μεταλλάσσονται σε “λυκάνθρωπους”. Όταν γύρω μας η κακία ξεπερνά τη φαντασία και το άλλοθι της κοινής γνώμης αγιοποιεί κάθε δημιούργημα βλακείας!
Αν θέλεις να πας γρήγορα, πήγαινε μόνος. Αν θέλεις να πας μακριά, πήγαινε με παρέα (αφρικανική παροιμία).
Η φυγή για ‘μένα ποτέ δεν ήταν δειλία. Ήταν απαξίωση του παλιού και αναζήτηση του καινούργιου. Η φυγή για ‘μένα εξακολουθεί να έχει ιεραρχική θέση με ουσιαστική αξία, ακόμα κι αν γίνεται μόνο νοερά / ψυχικά / θεμελιωτικά. Είναι διέξοδος και εξοικονόμηση χρόνου. Είναι ο δρόμος που φτιάχνεις, όταν δε βρίσκεις κανέναν δρόμο για να ακολουθήσεις. Είμαι ευγνώμον για τις φυγές του παρελθόντος. Χάρη σ’ αυτές βρέθηκα σ’ ένα εύφορο παρόν!




You May Also Like

4 σχόλια

  1. Πάντα με προβληματίζουν αυτές σου οι αναρτήσεις και με βάζουν να σκέφτομαι. Θα συμφωνήσω απόλυτα με το νο2 με εκφράζει ολοκληρωτικά! Καλή εβδομάδα κοριτσάκι!

    ΥΓ Σου πάει πολύ η εξοχή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή εβδομάδα Χριστίνα μου! Αυτές οι αναρτήσεις προκαλούν προβληματισμό και σε ‘μένα… για το αν έπρεπε να δημοσιευτούν! Χαχα!
      Το σίγουρο είναι πως χρειαζόμαστε επειγόντως όλοι μας, από ένα "δίχτυ ασφαλείας". Να μη περνάει τίποτα μέσα του και να μας επιτρέπει να ζούμε ανθρώπινα - τουλάχιστον σε συναισθηματικό επίπεδο (χωρίς φόβους και θυμούς)! Έτσι η φυγή θα γίνεται μηχανικά, από "έξω" προς τα "μέσα", με την ίδια επιτυχία - οποιαδήποτε στιγμή. Η εμπειρία το επιβεβαιώνει!

      Υ.γ. Η εξοχή με ξετρελαίνει όταν είναι ερημική... μόνο έτσι αισθάνομαι να συναντώ το έργο του δημιουργού μας! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  2. Καταπληκτικές οι φωτογραφίες, το τοπίο που επέλεξες και εσύ είσαι πολύ πολύ όμορφη!
    Όσο για τις τάσεις φυγής... είναι ωραίο να έχεις το δίχτυ ασφαλείας σου, που σε κάνει να συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις ανάγκη να πας πουθενά! Τι ωραίο συναίσθημα αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι γλυκό σχόλιο! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα θετικά σου λόγια... αν έτσι εκφράζονταν όλοι, νομίζω κάνεις δε θα είχε τάσεις φυγής! Είναι όντως υπέροχο συναίσθημα να μη θες να πας πουθενά... να είσαι δηλαδή ευτυχισμένος!

      Διαγραφή

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 64
    0
  • 22
    2
  • 57
    0
  • 60
    4
  • 53
    4
  • 36
    0