Clopy? No problema!

by - 10:41 π.μ.

Κάποιες φορές, αρκεί ένα μικρό ερέθισμα για να ανοίξει ένα μεγάλο θέμα! Το μοιραίο συνέβη και το θέμα της “γνησιότητας”, μόλις άνοιξε!
Σήμερα μόλις, έπεσα σε ανάρτηση ενός blog, που για πρώτη φορά επισκεπτόμουν. Το κείμενο της νεαρής blogger, με σόκαρε… ήταν χυδαίο, υβριστικό και μικρόψυχο. Ο λόγος για τον οποίο, η κατά τα άλλα ταλαντούχα κοπέλα, εξωτερίκευσε τόσο έντονα την αγανάκτησή της, ήταν η παράνομη αντιγραφή που δέχεται το blog της από άλλα sites, όπως υποστηρίζει η ίδια. Με μια γρήγορη περιήγηση στο συγκεκριμένο blog, διαπίστωσα πως κανένα από τα θέματά του, δεν περιείχε κάτι το οποίο να μην είχα ξαναδεί… εννοώ, χρόνια πριν σε ξένα blogs! Πολλές από τις DIY ιδέες που παρουσιάζονται εκεί, αποτελούν -αναμφίβολα- επανεκτελέσεις δημοφιλών κατασκευών. Look whos talking about clopy?
Το θέμα της αντιγραφής στο διαδίκτυο, ασφαλώς είναι ένα ανεξέλεγκτο φαινόμενο. Όμως, γιατί πρέπει να μας ενοχλεί? Παρατηρώ πως οι εγχώριοι bloggers, έχουν περισσότερο ανεπτυγμένη την “ευαισθησία” περί πνευματικών δικαιωμάτων, σε σχέση με τους Ευρωπαίους ή τους Αμερικανούς. Ίσως αμελούν πως μετά την εφεύρεση του τροχού, δεν υφίσταται παρθενογένεση. Από την στιγμή που είσαι blogger, γνωρίζεις πως τόσο εσύ, όσο και οι ιδέες σου εκτίθενται. Μετά από αυτή την αποδοχή, είναι αυτονόητο ότι:

- θα αντιγράψουν κείμενό σου ή απόσπασμα αυτού (πολλές φορές χωρίς να σε αναφέρουν)
- θα αναδημοσιεύσουν δικές σου φωτογραφικές λήψεις
- θα αναπαράγουν άλλα ψηφιακά σου δημιουργήματα (videos, μουσική, illustrations κ.α.)
- θα αντιγράψουν το template του ίδιου του blog και πιθανότητα και την θεματολογία

Παράλληλα, είναι αυτονόητο ότι εσύ ως blogger:

- θα πάρεις ιδέες και έμπνευση από άλλους bloggers
- θα αντιγράψεις ένα κείμενο ή θα το επιμεληθείς αναλόγως, φυσικά αναφέροντας πάντα τη πηγή*.
- θα δανειστείς φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο (κι εδώ να είσαι σίγουρος πως αν ο φωτογράφος δεν έχει φροντίσει για την υπογραφή του πάνω στη φώτο, τότε δεν θα έχει την απαίτηση να το παίξεις ντέντεκτιβ για να βρεις ποιος είναι!).
- θα κάνεις share οποιοδήποτε πολυμέσο σου τραβήξει τη προσοχή (και πάλι αναφέροντας την πηγή ή τον δημιουργό – αν και στη περίπτωση των videos είναι αναπόφευκτο, αφού με ένα κλικ βρίσκεσαι στο κανάλι του κατόχου).

* Κάπου μέσα στα κύματα υποστηρικτικών σχολίων που βρέθηκα να διαβάζω – κάτω από το εν λόγω κείμενο, υπήρχε αυτό το παράπονο περί αναφοράς/παραπομπής: «Αντιγράφουν το post και νομίζουν πως με ένα link πηγής, καθάρισαν!». Έχω να πω, πως σαφώς και καθάρισαν… είδαν το post, το έκαναν repost, σε ανέφεραν – καθάρισαν! Δίνεται η εντύπωση δηλαδή, πως μερικοί θα ήθελαν να τους στήσουν και ανδριάντα για να ευχαριστηθούν! Εδώ γίνεται εμφανέστερη η διαφορά νοοτροπίας των ξένων bloggers, οι οποίοι θεωρούν “τιμή” να τους αναφέρει κάποιος κάνοντας τους διαφήμιση και του στέλνουν μέχρι και ευχαριστήρια επιστολή! It's true!  

Το blogging για ‘μένα, είναι ένα είδος επικοινωνίας και ανταλλαγής ιδεών. Σημαίνει ‘μοιράζομαι’! Αυτό το ‘μοιράζομαι’, κρύβει μέσα του μεγάλη ανιδιοτέλεια διότι καταργεί το ‘κρατάω την ιδέα για τον εαυτό μου’ (είτε είσαι εμπνευστής της ιδέας, είτε όχι). Σημαίνει, γίνομαι καλύτερος και θέλω να παρασύρω κι άλλους στον ίδιο ρυθμό! Όποιος blogger έχει διαφορετική οπτική από αυτήν που περιγράφω, δεν είναι κακός blogger, είναι όμως ερασιτέχνης!
Χάρη στη δημιουργική φύση του επαγγέλματός μου, από νωρίς αποτίναξα από πάνω μου εκείνη τη “νηπιακή εγωιστική μυστικοπάθεια”. Ξέρετε, εκείνη την κίνηση που κάνουν τα μικρά παιδιά στο σχολείο… ορθώνοντας τείχος με το χέρι τους, στη προσπάθεια να αποτρέψουν το διπλανό να αντιγράψει το τεστ! Κάθε σπουδαστής καλών και εφαρμοσμένων τεχνών που αναγνωρίζει τον τομέα του, είναι συμβιβασμένος με την ιδέα ότι κάποια στιγμή θα αντιγραφεί κάποιο έργο του. Επίσης, ξέρει πως είναι πολύ πιθανό, μια ιδέα του να μοιάζει απίστευτα και εντελώς συμπτωματικά, με την ιδέα κάποιου άλλου. Έχει συμβεί άπειρες φορές, τόσο σε ‘μένα προσωπικά, όσο και σε συναδέλφους. Είτε στη μία, είτε στην άλλη περίπτωση, το αποτέλεσμα θα πρέπει να προκαλεί μόνο κολακεία… ούτε πανικό, ούτε οργή. Η επικοινωνία και η αποδοχή του έργου σου, επιβεβαιώνει τη καλή ροή των “καναλιών” σου μέσα στη “δεξαμενή” της δημιουργικότητας!

Για να μιλήσω όμως πιο στοχευμένα στο blogging, θα αναφέρω δυο από τα τόσα περιστατικά αντιγραφής του No Excuse:

Πριν από έναν χρόνο (παρά 1 ημέρα), σχεδίασα τη “τέλεια γενειάδα” αποκλειστικά για το Art Nouveau. Το άρθρο αυτό, καθώς και οι φωτογραφίες πάνω στις οποίες έφερα τις γραμμές μου, έκαναν μεγάλη αίσθηση στο κοινό. Είναι αλήθεια πως το θέμα περί σχεδίασης γενειάδας, αποτελούσε κενό στις αντρικές αρθρογραφίες. Όντας λοιπόν το πρώτο παγκοσμίως σχετικό αφιέρωμα ήταν λογικό να αναπαραχθεί, όχι μόνο σε ελληνικά sites και blogs, αλλά σε ολόκληρο το διαδίκτυο. Η κύρια φώτο αναπαραγωγής ήταν αυτή, ως πιο άμεση και περιεκτική (κατανοητή σε όλες τις γλώσσες!). Όπως θα δείτε, ένα μόνο από τα pins αυτής της εικόνας διανεμήθηκε 2.329 φορές, ενώ έχουν καταγραφεί επισκέψεις στο συγκεκριμένο θέμα από 330 διαφορετικά ξένα sites, τα οποία αναφέρουν τη πηγή. Αλήθεια, τι θα έπρεπε να κάνουμε γι’ αυτό εγώ και η ομάδα του Art Nouveau? Ασφαλώς να χαμογελάσουμε, απολαμβάνοντας το ταξίδι αυτής της γενειάδας!

Πότε θα πρέπει να κινητοποιηθούμε προφορικά ή νομικά;

Τα δικά μου ηθικά όρια, χαράσσονται εκεί που ξεκινάει το χρηματικό κέρδος. Εξηγώ ακριβώς τι εννοώ πριν προλάβω να παρεξηγηθώ:
Όταν η αντιγραφή/αναπαραγωγή γίνεται από ένα site/blog χωρίς διαφημίσεις, όταν γίνεται σε έναν προσωπικό social λογαριασμό, όταν δηλαδή το υλικό δε χρησιμοποιείται για εμπορικούς σκοπούς, τότε το share είναι θεμιτό.
Όταν όμως, ο κόπος, η έρευνα, η σύλληψη της ιδέας σου γίνουν αντικείμενο κατάχρησης, τότε ξεκινάς τις διαδικασίες αποκατάστασης,  από μια απλή επίπληξη μέχρι νομική παρέμβαση (νόμος 2121/93: υπέρ των πνευματικών δικαιωμάτων).
Η (σχεδιασμένη) γενειάδα του παραπάνω παραδείγματος, δυστυχώς χρησιμοποιήθηκε από πασίγνωστη βρετανική εταιρεία ξυραφιών για promotion των προϊόντων της. Αν και αυτό είναι παράνομο, δε θα μπορούσα να κινηθώ νομικά διότι με δεσμεύει η πατρότητα της αρχικής φωτογραφίας. Όλες οι φωτογραφίες που χρησιμοποιήθηκαν στο θέμα μου άλλωστε, ήταν δανεισμένες από το πλούσιο υλικό του internet, προκειμένου να χαράξω τις ενδεικτικές γραμμές μου για μη κερδοσκοπικούς -όμως- λόγους.
Αντίθετα, στο δεύτερο περιστατικό αντιγραφής που συνέβη, μπορούσα να υπερασπιστώ τα πνευματικά μου δικαιώματα από τηλεοπτική εκπομπή crafting. Αφού, αυτούσια μια εισαγωγική παράγραφος άρθρου μου, έντυσε με speakage το διαφημιστικό της spot. Ωστόσο επέλεξα να μη το κάνω θέμα, για λόγους ιδεολογίας (φυσικά, για ένα μεγαλύτερο γεγονός θα δρούσα στα σοβαρά).

Η ιδεολογία μου διεκδικεί την προβολή της ανωτερότητας. Θεωρεί πως τα δημιουργικά πνεύματα έχουν χρέος να συνεχίσουν να δημιουργούν και κανένα “δικαίωμα” να ασχολούνται με μικροπρέπειες! Δεν φτάνει να είναι κανείς ταλαντούχος, ικανός, αυτοδημιούργητος, θα πρέπει να είναι και ώριμος, γενναιόδωρος, καλλιεργημένος, ώστε να καταλάβει πως υπάρχει χώρος για όλους! Θα πρέπει να είναι open minded ώστε να αντιληφθεί πως οποιαδήποτε διαρροή του έργου του, είναι ωφέλιμη! Θα πρέπει να έχει την διαύγεια και την ειλικρίνεια προς τον εαυτό του, να παραδεχτεί πως στη πραγματικότητα εκείνο που τον ενοχλεί, δεν είναι η κλοπή, αλλά το γεγονός ότι ο “κλέφτης” έχει περισσότερους ακολούθους ή παίρνει καλύτερα εύσημα!
Πριν καταλήξεις όμως στην ιδεολογία μου, θα πρέπει να διερωτηθείς: «Τι σε καθοδηγεί; Ποια είναι η κινητήρια δύναμη; Γιατί κάνεις ό,τι κάνεις;». Αν οι απαντήσεις είναι «Η ανάγκη για δόξα, ο ναρκισσισμός, για να πρωτοτυπήσω», τότε μάλλον θα γελούσες αν σου έλεγα πως ό,τι κι αν έχω γράψει, ό,τι κι αν έχω σχεδιάσει, ό,τι κι αν έχω πλάσει μέχρι σήμερα, έχει πάνω την ενέργεια του “στίγματος”. Στίγμα… εκείνο το ζιζάνιο που σπρώχνει τον καλλιτέχνη να αφήσει το αποτύπωμα του στην αιωνιότητα. Όχι για να το δει κάποιος, μόνο για ν’ αποδείξει στον εαυτό του, την ίδια του την ύπαρξή! Μόνο για να επιστρέψει κάπου, ακόμα και μετά την ύπαρξη!
Τα τελευταία χρόνια των σπουδών μου, είχα τη χαρά να είμαι μαθήτρια, αλλά και βοηθός ενός σπουδαίου και διεθνώς καταξιωμένου Βιομηχανικού Σχεδιαστή. Θα κλείσω με τη φράση που μου απηύθυνε σε κάποια σχετική κουβέντα, ως απόσταγμα της ακαδημαϊκής μου κουλτούρας: «Μπορεί να σου κλέψουν τις ιδέες, όμως ποτέ δε θα μπορέσουν να σου κλέψουν το μυαλό!». Θέλοντας να τονίσει πως είναι μάταιο να αγχώνεσαι για εκείνα που θα σου πάρουν, εφόσον εσύ είσαι η “μηχανή που τα γεννά”!

You May Also Like

21 σχόλια

  1. διαφωνω καθετα
    αν ηταν ετσι οπως τα γραφεις δεν θα υπηρχαν τα πνευματικα δικαιωματα για τα οποια μαλιστα δεν χρειαζεται να κανεις κατι για να τα κατοχυρωσεις αλλα τεκμαιρονται απο την δημοσιευση
    τωρα για τις αντιγραφες, ειναι αλλο πραγμα να κανει καποιος το σωστο, που απο οτι ψαξαμε ειναι μια φωτο και μικρο αποσπασμα και συνεχεια παραπομη με ενεργο λινκ στον δημιουργο και εντελως αλλο πραγμα το αντιγραφω ολοκληρη την αναρτηση μεχρι και την υπογραφη και βαζω συνδεσμο ο οποιος πολλες φορες μπορει να ειναι ανενεργος ή να οδηγει στην αρχικη και οχι στο συγκεκριμενο ποστ. Αυτα βρηκαμε σαν ομαδα μαμαδομπλογκς γιατι αντιμετωπιζουμε μεγαλο θεμα αντιγραφων. Νομιζω οτι εδω εχει μπερδευτει η εννοια της αρχικης εμπνευσης με την αντιγραφη. Είναι αλλο πραγμα να δεις κατι και να εμπνευστεις και να το κανεις και εσυ βαζοντας ισως και δικες σου πινελιες και αλλο πραγμα να παρεις ετοιμο τον κοπο του αλλου χωρις καν να ρωτησεις. Αν ηταν ετσι δεν θα υπηρχαν ολα αυτα τα προγραμματα τυπου copyright, ask2use, κλπ. Τώρα για την ανάρτηση της συγκεκριμενης ταλαντουχας κοπελας που καλο θα ηταν αφου την αναφερεις να βαλεις και για ποια αναρτηση μιλας, προσωπικα θεωρω οτι πολυ καλα εκανε, αφου της ειχαν αντιγραψει ολοκληρα κατεβατα χωρις καθολου ή με ανενεργο συνδεσμο, και στην τελικη που ειναι το ηθικο να αντιγραφεις ολοκληρη αναρτηση ακομη και με συνδεσμο εφοσον ο αλλος θα το διαβασει σε εσενα και δεν θα κανει τον κοπο να μεταβει στο αρχικο ποστ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάχη, όπως βλέπεις επικεντρώνω το θέμα περισσότερο γύρω από την γενικότερη “ευθιξία” σχετικά με τις αντιγραφές (όχι τις συστηματικές).
      Δεν υποστηρίζω σε κανένα σημείο ότι δε μπορεί κάποιος να κινηθεί νομικά ή ότι τα πνευματικά δικαιώματα είναι άκυρα! Αλίμονο αν υποστήριζα κάτι τέτοιο, εφόσον το επάγγελμά μου έχει άμεση σχέση με τα πνευματικά δικαιώματα. Λέω μόνο ότι είναι κουτό να τα επικαλούμαστε για ψύλλου πήδημα!
      Δε θα εξέθετα την κοπέλα, δεν έχω προσωπικό πρόβλημα μαζί της, ούτε είναι αυτή το θέμα. Στάθηκε απλώς, η αφορμή για να καταθέσω την άποψή μου.
      Δε γνωρίζω για το πρόβλημα που αναφέρεις… εύχομαι όλα να πάνε καλά!

      Διαγραφή
  2. Συγγνωμη, αλλα και εγω θα διαφωνησω και κυριως απο την απαντηση που εδωσες στη Μαχη. Απο οτι βλεπω και αντιλαμβανομαι με το μικρο μου το μυαλο, η αναρτηση αυτη ξεκινησε με προσωπικη επιθεση στη blogger που οπως τη χαρακτηριζεις ειναι χυδαια με υβριστικο και μικροψυχο κειμενο...ή μηπως διαβασα λαθος; Την εξεθεσες και δευστυχως αυτο δεν τιμα ουτε εσενα ουτε καποιον που συμμεριζεται τις αποψεις σου. Δεν μπορεις εσυ να βγαινεις και να κρινεις την αποψη του αλλου και να τη χαρακτηριζεις ετσι οταν βασικα δεν ξερεις τι ακριβως εχει προηγηθει.

    Και εγω ερασιτεχνης blogger ειμαι και ξερω πολυ καλα πως ειμαι "ανοικτη" στο διαδικτυο. Οταν ομως μοναδικες ιδεες σαν αυτη που ειχε η προηγουμενη χυδαια blogger αναδημοσιευονται χωρις καν να φαινεται ποιανου ηταν η αρχικη ιδεα και να παρουσιαζονται κυριως σαν εμπνευση της κλεφτρας blogger, υπαρχει προβλημα. Καλα κανατε και χαρηκατε τη διαφημιση της γενειαδας. Σας εφερε κερδη να υποθεσω. Οταν ομως το blogging ειναι για να επικοινωνησεις και να μοιραστεις και το κανεις καθαρα απο χομπυ, καταλαβαινεις ότι το να σπαταλας 3 ωρες καθημερινα για φωτο και κειμενο χωρις καν να εχεις κερδος απο αυτο, δε συγκρινεται με αυτο που αναφερες σαν παραδειγμα. Να σε ενημερωσω λοιπον οτι η χυδαια αυτη blogger ειδε αναρτησεις της σε μεγαλα blogs που πληρωνονται γι αυτα που παρουσιαζουν. Άλλη blogger ειδε τη συνταγη της σε newsletter απο γνωστο Σεφ στον Ελληνικο χωρο, ο οποιος την παρουσιασε ξεκαθαρα σαν δικη του!

    Κανεις δεν ειπε οτι οι ανδημοσιευσεις ειναι λαθος...αλλα ρωτα πρωτα, ετσι για το τυπικο! Αν για εσενα αυτα δεν ειναι σημαντικα, τοτε με συγχωρεις διαφωνουμε.

    Την επομενη φορα ομως που θα φερεις καποια αγνωστη παραδειγμα για να ξεκινησεις μια ανρτηση σχολιασμου, καλο θα ηταν να ρωτησεις πρωτα.

    Ευχαριστω πολυ για το χωρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζίνα, ειλικρινά δεν έχω καμία διάθεση επιθετικότητας. Δε καταλαβαίνω που τη διέκρινες. Είπα πως χυδαίο, υβριστικό και μικρόψυχο ήταν το κείμενο, όχι η ίδια. Αυτό είναι ένα γεγονός – δε το λέω εγώ, έτσι είναι! Δεν εξέθεσα την κοπέλα πρώτα απ’ όλα επειδή δεν ανέφερα ούτε το όνομα εκείνης, ούτε του blog της, αλλά ούτε καν μετέφερα απόσπασμα του κειμένου της ώστε να μπορεί κάποιος να την εντοπίσει.
      Θα ήθελα να κάνω κουβέντα με τους αναγνώστες μου, όσο αντίθετη ή όμοια κι αν είναι η γνώμη τους με τη δική μου. Θα ήθελα να λείπει η ειρωνεία και τα αυθαίρετα συμπεράσματα, που θίγουν εμένα και μια ολόκληρη ομάδα. Το επίπεδο σε αυτόν τον χώρο θα ήθελα να παραμείνει πολιτισμένο, χωρίς troll comments.
      Δεν είναι αναγκαστικό να συμφωνείς, μη ζητάς συγνώμη! Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  3. Δυστυχώς με βρίσκετε και μένα αντίθετη, τόσο στην ανάρτησή σας όσο και στις απαντήσεις που δίνετε στα σχόλια. Προσωπικά διαβάζοντας το κείμενο κατάλαβα ότι αναφέρεστε στην blogger και όχι στο κείμενο της, λέγοντας μάλιστα Look who's talking about clopy now? Προφανώς έχετε μπερδέψει την έμπνευση με την αντιγραφή, είναι άλλο πράγμα να δω κάτι, να μου αρέσει και να το αναπαράγω με το δικό μου στυλ και ύφος και άλλο να κάνω copy paste ολόκληρο κείμενο και εικόνες βάζοντας μάλιστα στο τέλος δική μου υπογραφή. Πιστεύω πως το blogging είναι ένα είδος τέχνης! ή το έχεις ή δεν το έχεις. Αν κάποιος δεν έχει κάτι να πει καλύτερα να μην γράφει καθόλου, ας αφήσει το θέμα σε μας τους ερασιτέχνες που blogaρουμε από μεράκι και όχι για το κέρδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως είπα: «Look who's talking about clopy?» και θα το έλεγα για τον οποιονδήποτε συμπεριλαμβάνοντας και τον εαυτό μου. Ίσως ορθότερα θα έπρεπε να πω: «Who can talking about clopy?», ώστε να γίνει πιο κατανοητό το ύφος μου. Θέλω να πω δηλαδή, πως κανείς μας δε μπορεί να κατακρίνει την αντιγραφή, αφού όλοι μας κάποια στιγμή δανειστήκαμε στοιχεία άλλων (μιλώ για τον θεμιτό δανεισμό). Με άλλα λόγια, όπως και ο αστρονόμος Carl Sagan είπε: «Αν θες να φτιάξεις μια μηλόπιτα εκ του μηδενός, πρέπει πρώτα να δημιουργήσεις το Σύμπαν!». Οπότε καταλαβαίνεις πως δεν είναι προσωπικό το θέμα με την κοπέλα, και αυτό το ξεκαθαρίζω για τελευταία φορά. Δε θα μπορούσε να είναι δηλαδή προσωπικό αφού η κοπέλα, μου είναι παντελώς άγνωστη. Το ότι την αποκαλώ ταλαντούχα όμως, επιβεβαιώνει πως είμαι απόλυτα αντικειμενική, διότι διέκρινα την ποιότητα και την αισθητική των δημιουργιών της, παρά το άστοχο κείμενο. Όμως και πάλι, το θέμα μας είναι άλλο.
      Επίσης θα ήθελα να διευκρινίσω ποιόν εννοώ ‘μη ερασιτέχνη blogger’. Εκείνον που το κάνει με πάθος, συνειδητοποιημένα, ενημερωμένα και με σοβαρότητα. Οπότε μάλλον δε μιλάμε για το ίδιο πράγμα εφόσον μπλέκεις στη μέση το κέρδος. Σίγουρα, εγώ δε θα το έπαιζα ποτέ “αστυφύλακας” για το ποιος πρέπει και ποιός όχι, να δραστηριοποιείται στο blogging. Είμαι φιλελεύθερη και φιλελεύθερα καταθέτω μια γνώμη, η οποία δε θα αλλάξει για να γίνω συμπαθής!
      Δράττοντας την ευκαιρία, να ενημερώσω για κάτι που δεν αφορά εσένα Τούλα: Όποιοι δε δουν τα σχόλια τους δημοσιευμένα, παρακαλώ να τα επαναδιατυπώσουν με κοσμιότερη γραφή.

      Διαγραφή
  4. Εξαιρετική τοποθέτηση ! Μπράβο σου και πολύ ευγενικός ο τρόπος σου στο σχολιασμό σου!
    Καθένας κρίνεται και από τον τρόπο που γράφει!
    Φεύγω με τις καλύτερες εντυπώσεις! Γιατί δεν συναντάς εύκολα έναν τέτοιο επίπεδο σκέψης και λόγου!
    Να'σαι καλά και καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ τώρα που το εμφάνισες είδα ένα τελικό ν που μου ξέφυγε παραπάνω.
      Να διευκρινίσω ότι το σχόλιο μου είναι αληθινό, δεν ειρωνεύομαι στο ελάχιστο.
      Είναι πολύ κατανοητό για μένα ότι δεν προσβάλλεις ούτε κάνεις επίθεση.
      Κίνητρο για να καταθέσεις κάποιες σκέψεις πήρες από μία ανάρτηση.

      (Σε διαβάζω κατά καιρούς .Σήμερα ένιωσα την ανάγκη να σχολιάσω γιατί βλέπω ότι σε αυτό τον τόπο δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε με τίποτα)

      Διαγραφή
    2. Ομολογουμένως ξαφνιάστηκα που είδα ένα θετικό σχόλιο το οποίο με χαροποιεί ιδιαίτερα!
      Κατανοώ πως για τους περισσότερους είναι δύσκολο να υιοθετήσουν τον τρόπο σκέψης που προτείνω. Για αρχή όμως, μου αρκεί να σκεφτεί κανείς το ενδεχόμενο έστω, να αλλάξει την οπτική του σχετικά με την υπερπροστασία του περιεχομένου του blog του. Το κίνητρο που έχει ο κάθε blogger για να μπλογκάρει, παίζει μεγάλο ρόλο στο πως διαχειρίζεται τα πνευματικά του δικαιώματα.
      Ευχαριστώ από καρδιάς για κάθε λέξη Airis!!!!

      Διαγραφή
  5. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω το θετικό (για εμένα) του να μου έχουν αντιγράψει λέξη προς λέξη ολόκληρη ανάρτηση, μεγάλα sites που πληρώνονται για κάθε "κλικ" που κάνουν πάνω σε αυτή. Έχω γράψει προσωπική ιστορία στο blog μου και την έχω δει να κάνει τον γύρο του διαδικτύου από site σε site που οι διαφημίσεις πέφτουν βροχή και τα φράγκα επίσης! Εγώ ξενύχτησα για να την γράψω, να την συντάξω, να προσέξω τα ορθογραφικά κλπ και οι άλλοι με ένα copy-paste, χωρίς καν να αναφέρουν την αρχική πηγή και βάζοντας απλά την δική τους υπογραφή, θησαυρίζουν. Και να το δεχτώ γιατί απλά "έτσι γίνεται στον χώρο του διαδικτύου"; Να νιώσω υπερήφανη που με αντέγραψαν ή κορόιδο που με έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια ;;;; Ε όχι !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες μου ειλικρινά Αστερονεραϊδούλα μου, αυτό κατάλαβες από όλα όσα έγραψα; Λέω πουθενά ότι πρέπει να είμαστε κορόιδα ή να χαιρόμαστε με αυτό; Υπάρχει μια μεγάλη παράγραφος, για το πότε θεωρώ ότι πρέπει να κινητοποιηθούμε νομικά.

      Διαγραφή
  6. Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που αποτύπωσες την γνώμη σου και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη μαζί σου.Μπράβο σου για τον τρόπο σκέψης σου και την οπτική που έχεις . Και φυσικά ένα μεγάλο μπράβο στον δάσκαλο σου ,που με την φράση του μαρκάρισε το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να έχουμε όλοι στο κεφάλι μας.Μακάρι όλοι να είχαν την δυναμική να σκέφτονται και να λειτουργούν έτσι. Πόσο θα άλλαζε το επίπεδο των ανθρώπων!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά χαίρομαι να ανακαλύπτω ομοϊδεάτες (ή να με ανακαλύπτουν)… μου δίνει την ελευθερία να μη προσθέσω τίποτα παραπάνω στα λόγια μου, γιατί ήδη ό,τι έχω πει έγινε κατανοητό!
      Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου Κατερίνα, τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  7. Πρώτα μένω έκπληκτη όχι τόσο απ΄ το περιεχόμενο της ανάρτησης, αλλά γιατί εντελώς "συμπτωματικά" ο τίτλος της πριν δυο ωρών ανάρτησης μου είναι, "Ο καινούργιος κήπος" και το blogging! ;-)
    Η σημερινή μου ανάρτηση, έχει βασικό σκοπό, ν' αναδημοσιεύσει μια κινέζικη ιστορία που είχα διαβάσει μπαίνοντας εντελώς τυχαία στο blog, κάποιου εξαιρετικού (κατά τα γούστα μου) blogger το 2009!, που τα επόμενα χρόνια αυτό το άτομο, έγινε ένας απ΄τους πιο έμπιστους και καλούς μου φίλους, (παρόλο που άφησε ανενεργό το blog του, απ΄ το 2011!) Με αυτή την ανάρτηση και με την ακριβή αναδημοσίευση του κειμένου ακόμα και της φωτό και με το link του, ήθελα να "γκρινιάξω" γιατί εξαιρετικοί bloggers, αφήνουν τα blogs τους για το fb ή twitter κλπ. που βασικά αντιπαθώ... αλλά ας έρθουμε στο θέμα μας, που είναι η "κλοπή" κειμένων, πολλές φορές και ποιημάτων ή φωτογραφιών. Προσωπικά μου έχει συμβεί αρκετές φορές να βρω αναρτήσεις μου και αλλού, αλλά ειλικρινά χάρηκα, γιατί τα κείμενα μου, είναι ψυχολογικού και φιλοσοφικού χαρακτήρα και έχουν σκοπό να προβληματίσουν τον άλλον ή απλά να τον ενθαρρύνουν να σκεφτεί λίγο πιο βαθιά, γι αυτό και στο blog μου, γίνεται πάντα διάλογος που κρατάει πάνω από βδομάδα! Δλδ, τιμή μου, που με αντιγράφουν!!! Από την άλλη πάλι, μπορώ να κατανοήσω την ενόχληση κάποιου που "κατά συρροή" τον αντιγράφουν χωρίς link και μάλιστα έχω συμβουλέψει μια φίλη blogger "παθούσα", να δημοσιεύσει τ' όνομα του "κλέφτη" για να του αφήσουμε ειρωνικά σχόλια, όπως και έγινε! Ο τύπος αναγκάστηκε να κλείσει το blog του και ν' ανοίξει δεύτερο, όπου πάλι ξεσκεπάστηκε... μέχρι που εξαφανίστηκε! χαχα! :-P
    Θεωρώ ευγένεια, όταν αυτό είναι εφικτό ν' αναφέρεται η πηγή!
    Μπράβο Ζέτα για το κείμενο και για το εξαιρετικό επίπεδο του διαλόγου... και ας μην συmφωνούν όλοι!
    Καλή συνέχεια σε όλους τους bloggers!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου, όταν νιώθει κάποιος ότι αδικείται κι εφόσον έχει το νόμο σύμμαχο, καλό είναι να καταφεύγει στη δικαιοσύνη.
      Ως αναγνώστρια, αλλά και ως blogger μου κακοφαίνεται να γίνεται δημόσιο μαλλιοτράβηγμα για το ποιανού είναι το άρθρο ή από την άλλη το ομαδικό κλαψούρισμα που κάποιος μας έκλεψε. Εξάλλου είναι ανώφελο το λαϊκό δικαστήριο σχολιαστών.
      Αθόρυβα, πολιτισμένα, χωρίς τυμπανοκρουσίες και χωρίς προσβλητικά σχόλια, μπορούμε να λύσουμε τις όποιες διαφορές μας με αυτόν που καταχράστηκε το πνευματικό μας περιεχόμενο.

      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα! Το blog στο οποίο αναφέρεστε το παρακολουθώ πολύ πολύ καιρό και μόνο την αίσθηση του πανομοιότυπου δεν μου δίνει. Πολλές φρέσκες ιδέες και πρωτότυπες έχω δει εκεί και πολλά ενδιαφέροντα θέματα. Ίσως να μην γνωρίζεις ότι η συγκεκριμένη ανάρτηση της φίλης blogger αναφέρεται σε ιστοχώρους που λειτουργούν μόνο με αντιγραφές και χωρίς καθόλου δικό τους περιεχόμενο. Αυτά δεν τα θεωρώ καν blogs, είναι μόνο αντιγραφικές μηχανές που στοχεύουν στις μηχανές της google με (προφανώς) απώτερο στόχο το οικονομικό όφελος. Νομίζω ότι το όλο θέμα είναι μια παρεξήγηση, άλλο το να εμπνέεις και να εμπνέεσαι και άλλο το αντιγράφω για να βγω πρώτος, λες και το blogging είναι ένας αγώνας δρόμου. Τέτοιες πρακτικές με ενοχλούν κι εμένα πολύ, συμφωνώ και κατανοώ την αγανάκτηση όποιας blogger έχει βρεθεί σε παρόμοια θέση, μεταξύ των οποίων κι εγώ. Και σίγουρα δεν φτάνεις σε αυτό το σημείο με την πρώτη φορά που θα σου συμβεί, έχεις διαχειριστεί με ψυχραιμία και έχεις δείξει ανοχή σε πολλές αντιγραφικές περιπτώσεις μέχρι που έρχεται εκείνη η σταγόνα να ξεχειλίσει το ποτήρι.
    Ευχαριστώ πολύ για το χώρο, αν και αισθάνομαι λίγο περίεργα για τη γνωριμία μας που έγινε υπό αυτές τις συνθήκες. Φυσικά και δεν θα έχουμε όλοι την ίδια άποψη σε όλα τα θέματα. Καλή δημιουργική συνέχεια,
    Ελευθερία Μπόγιογλου από makelife.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ελευθερία! Επειδή δεν αναφέρω πουθενά το όνομα κάποιου blog, δεν είμαι σίγουρη αν μιλάμε για το ίδιο. Όμως αυτό, μικρή σημασία έχει.
      Για ‘μένα η πρωτοτυπία δεν είναι ο αυτοσκοπός, αλλά η άριστη απόδοση! Γι’ αυτό η αναφορά μου στα “γνώριμα DIY” δεν έγινε ως κακή κριτική, αλλά για να αποδείξω πως τίποτα δεν είναι πραγματικά γνήσιο αφού σίγουρα κάπου στον πλανήτη θα το έχει σκεφτεί και κάποιος άλλος. Ας πάμε όμως στο πραγματικό μας θέμα…
      Νομίζω πως ξεφεύγουμε από τη κύρια γραμμή αν μιλάμε για σελίδες RSS feeds. Αυτά τα “ρομποτάκια” αντιγράφουν οποιοδήποτε blog/site αυτοματοποιημένα και είναι αστείο να απευθύνεται κάποιος σε αυτά σαν να είναι άνθρωπος. Υπάρχει τρόπος να ζητήσεις αν θέλεις από τους διαχειριστές μιας τέτοιας σελίδας, να εξαιρεθεί το blog σου από την αυτόματη ενημέρωση.
      Όπως απάντησα και παραπάνω, υπάρχουν τρόποι να δικαιωθείς χωρίς οι αναγνώστες σου να γίνουν μάρτυρες του παραληρήματός σου!

      Καλή συνέχεια! : )

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα, πολύς θόρυβος για το τίποτα, φωνάζει ο κλέφτης να φοβηθεί ο νοικοκύρης και άλλες πολλές παροιμίες μου έρχονται στο μυαλό διαβάζοντας την ανάρτηση-λιβελογράφημα του μπλογκ που κατάφερε να δημιουργήσει θόρυβο γύρω από το όνομα του (μήπως της έχουν εξαντληθεί τα μπλογκ που παρακολουθεί στο πίντερεστ και δεν έχει καινούργιες «ιδέες»);
    Θα σχολιάσω ανώνυμα γιατί ανώνυμες είναι και οι καταγγελίες του εν λόγω μπλογκ και γιατί δεν έχω καμία διάθεση να μπω σε αντιπαράθεση με τις κατά τα άλλα συμπαθείς μπλογκερς που έτρεξαν να την προστατεύσουν.
    Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη το κείμενο σου Ζέτα γιατί σκέφτομαι και τι έγινε; Σιγά τον Ελ Γκρέκο που του κλέψανε τα έργα, σιγά τον Καζαντζάκη που του έκλεψαν τα γραπτά.
    Είμαι παλιά καραβάνα των μπλογκς και κάτι τέτοια εμένα μου μυρίζουν και άλλα πράγματα. Δεν λένε η καλύτερη άμυνα η επίθεση;
    Αλλά από αυτά που διάβασα στην ανάρτηση περί ου ο λόγος δεν αναφέρεται μόνο στις καθ εαυτό αντιγραφές αλλά κατηγορεί για μένα κάποιο μπλογκ που την παρακολουθεί ότι την μιμείται και ενώ εκείνη έχει τις πρωτοποριακές ιδέες (που τις έχει κάνει η μισή υφήλιος που ασχολείται με κατασκευές) υπάρχει και κάποιο άλλο άτομο ή άτομα που τις κάνει. Αυτό τουλάχιστον βγαίνει σαν νόημα από τις απαντήσεις της στα σχόλια (φοβάμαι τις τύπου έμπνευση αντιγραφές λέει) Γιατί δεν βγαίνει να πει ονόματα; Μήπως φοβάται ότι αυτούς που θα κατηγορήσει θα ψάξουν το ιντερνετ και θα βρουν δεκάδες αναρτήσεις με ίδια θέματα;
    Και ύστερα πάλι αφού τις ιδέες της τις θεωρεί πρωτοποριακές γιατί τις δείχνει; Όταν δείχνεις κάτι και είσαι και μπλογκερ σημαίνει πως δίχνεις τον τρόπο να το κάνουν και άλλοι αλλιώς κράτα το για τον εαυτό σου, τον κουμπάρο, τον γείτονα, την παρέα σου.
    Ας μαζευτούν λοιπόν και όλες αυτές που έτρεξαν να την υποστηρίξουν, να σοβαρευτούν και να σκεφτούν ποιο πραγματικά ήταν το νόημα αυτής της ανάρτησης. Γιατί ενώ οι υποστηρικτές της έχουν ταυτότητα, η συγκεκριμένη μπλογκερ δείλιασε να τους δώσει το όνομα ή τα ονόματα αυτών που κατηγορεί. Εμένα αυτό μου λέει πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα stranger! Μ’ αρέσουν οι ανώνυμοι σχολιαστές… με ιντριγκάρουν! Χαχα!
      Βάζεις πολλά ζητήματα στο τραπέζι. Δε ξέρω αν, ποιόν και με ποιόν τρόπο αυτή η blogger καταγγέλλει κάποιον. Αφού όπως γράφω, μόλις χθες ανακάλυψα την ύπαρξή της. Οπότε δεν είμαι ενήμερη για κανένα παρασκήνιο/προσκήνιο καμιάς ιστορίας – αλλά ούτε και με ενδιαφέρει να μάθω. Αυτό το θέμα δε το άνοιξα για να κρίνουμε ή να κατακρίνουμε ή να καταγγείλουμε κανέναν. Άνοιξα αυτό το θέμα για να παροτρύνω τους bloggers να χαλαρώσουν σχετικά με τις αντιγραφές. Η κοπέλα που σε τίποτα δε μου φταίει, απλά μου έδωσε την αφορμή. Όπως αποδεικνύεται όμως, δεν είναι η μόνη που ανησυχεί υπερβολικά για τις ψηφιακές κλοπές. Άρα το θέμα, αφορά πολύ κόσμο.
      Ανέφερες τον Θεοτοκόπουλο και τον Καζαντζάκη, και χτύπησες φλέβα. Ακριβώς αυτούς, τους μεγάλους άντρες, τα μεγάλα πνεύματα προτείνω να μιμηθούμε… εκείνοι, δε θα παραπονιόντουσαν ποτέ αν κάποιος οικειοποιούταν ένα έργο τους. Πόσο μάλλον, αν απλώς αντέγραφε τη τεχνική τους! Γνωρίζοντας το μέγεθός τους, θα ‘ταν σίγουροι πως μια μικρή κλοπή δε μπορεί να τους μειώσει. Χάρη στο γνήσιο ταλέντο τους, θα είχαν βαθιά ριζωμένο το αίσθημα του δασκάλου, που απλόχερα μοιράζει τη γνώση. Καταλήγω δηλαδή, στο συμπέρασμα, πως όποιος έρχεται σε σύγκρουση με όλα όσα έχω μέχρι στιγμής αναφέρει, παραδέχεται ότι είναι μικρός!
      Τώρα αν κάποιος ήρθε να υπερασπιστεί μια ιδέα, ή έναν άνθρωπο είναι δικαίωμά του. Για εκείνο που ανακαλύπτω όμως για τον εαυτό μου και με χαροποιεί ιδιαίτερα, είναι το γεγονός ότι ποτέ δεν μου επέτρεψα να έχω αυλικούς κόλακες. Όσοι σταθερά συναναστρέφονται μαζί μου, δε μου χαϊδεύουν τα αφτιά κι αυτό είναι κάτι που το ζητάω! Από την άλλη εγώ, θα πέθαινα για μια ιδέα, όμως δεν είμαι σίγουρη αν θα έκανα το ίδιο για έναν άνθρωπο θυσιάζοντας την ιδέα!

      Τα φιλιά μου, όποιος κι αν είσαι! ; )

      Διαγραφή
  10. "An original artist is unable to copy. So he has only to copy in order to be original"
    Jean Costeau
    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πςςς έγραψες πάλι… που το βρήκες αυτό? Μου δίνεις ωραία πάσα να πω κάτι που θέλω:
      Στο λεξιλόγιο των σχεδιαστών αλλά και άλλων καινοτόμων κλάδων (όπως π.χ. η τεχνολογία) δεν υπάρχει η λέξη ‘αντιγραφή’. Στην πραγματικότητα δεν βρίσκουμε νόημα στην αντιγραφή (γι’ αυτό και δε τη θεωρούμε “αμάρτημα” – ένα αμάρτημα πρέπει να έχει ενδιαφέρον!). Αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να λένε αντιγραφή, το ονομάζουμε ‘έρευνα αγοράς’ και έχει αξία μόνο πριν ξεκινήσεις να χτίζεις το δικό σου project. Αν αποφασίσεις να εξελίξεις μια ήδη υλοποιημένη ιδέα, τότε αυτό δε λέγεται έμπνευση φυσικά, λέγεται ‘επανασχεδιασμός’. Δηλαδή, του δίνεις μια νέα μορφή, το πας ένα βήμα παρακάτω και αυτό είναι απόλυτα θεμιτό, διότι χωρίς αυτό θα ανάβαμε ακόμα φωτιά με τις πέτρες! Έμπνευση, ονομάζουμε εκείνο το έναυσμα που σου κάνει το “κλικ” να φτιάξεις κάτι νέο για ‘σένα… ίσως όχι για την ανθρωπότητα, αλλά σίγουρα νέο για ‘σένα! Το ερέθισμα μπορεί να είναι οτιδήποτε. Κάτι εντελώς άσχετο από το τελικό αποτέλεσμα… μπορεί να δεις ένα άσχημο πτηνό (http://static1.squarespace.com/static/4fcf5c8684aef9ce6e0a44b0/t/507dd9cd84ae4cfb9e22610c/1367596310742/603573_334529263303431_1737490128_n.jpg?format=500w) που θα σου γεννήσει την ανάγκη να σκιτσάρεις μια ψηλομύτα γυναίκα (http://zetapapdo.blogspot.gr/2014/11/are-you-kidding-me.html)!
      Γνωρίζω αρκετά καλά ποιές είναι οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην αντιγραφή και την έμπνευση. Όταν λοιπόν, λαμβάνω μηνύματα που προσπαθούν να μου μάθουν τη διαφορά μεταξύ τους, μόνο μία παροιμία μου έρχεται στο νου: «Έλα παππού μου, να σου δείξω τα αμπελοχώραφά σου!».

      Διαγραφή

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 64
    0
  • 22
    2
  • 57
    0
  • 60
    4
  • 53
    4
  • 36
    0