Το μυστικό για να συνεχίσεις να τρως light, και μετά το καλοκαίρι

by - 9:51 π.μ.

Καταραμένη βιολογία… μια βροχούλα έριξε κι αμέσως να “κατρακυλήσω”! Σήμερα ξύπνησα με μια έντονη επιθυμία για muffins ή μπισκότα πορτοκαλιού ή κανέλας ή σοκολάτας ή οποιουδήποτε βουτήματος που θα μου δώσει την ψευδαίσθηση της γευστικής ικανοποίησης.
Ο οργανισμός μας έχει ρυθμιστεί έτσι, ώστε να αντιλαμβάνεται και να προσαρμόζεται σε οποιαδήποτε κλιματική αλλαγή, προκειμένου να καλύψει τις λειτουργικές του απαιτήσεις. Έτσι, όταν η θερμοκρασία πέφτει, οι καύσεις του σώματος αυξάνονται για να διατηρήσουν τη φυσιολογική του θερμοκρασία. Αυτό σημαίνει...
ότι η κατανάλωση λιπαρών ανεβαίνει κατακόρυφα και τα γεύματα φρούτων πλέον, μοιάζουν αστεία!
Επειδή όμως το «Παν μέτρον άριστον» είναι ένα ρητό παντός καιρού, η εφαρμογή του στις διατροφικές συνήθειες γίνεται τόσο στη ποιότητα, όσο και στη ποσότητα. Δεδομένου λοιπόν, ότι έχουμε εντάξει στη ζωή μας τα φρούτα, τα λαχανικά, τις φυτικές ίνες, τις πρωτεΐνες, έχουμε περιορίσει τα κορεσμένα λιπαρά, τη ζάχαρη και τις επεξεργασμένες τροφές, ο οργανισμός μας θα είναι καλυμμένος από την ενέργεια που χρειάζεται κι έτσι δε θα καταφεύγει σε “αμαρτωλές” αναζητήσεις!
Αφού έχουμε επιλέξει τι θα φάμε, έρχεται η ώρα της μερίδας. Πόσο θα φάμε; Αυτό το στάδιο είναι σημαντικό αν θέλουμε να διατηρήσουμε “low profile” ανεβαίνοντας στη ζυγαριά! Η ανθρωπομετρία είναι ένα κεφάλαιο που εμπλέκεται σε πολλούς τομείς. Στη σωστή διατροφή, παίζει τον ρόλο του “δοσομετρητή”. Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, οι ιδανικές μερίδες είναι σχετικές με τις διαστάσεις του χεριού μας. 


Πως χρησιμοποιούμε το χέρι μας για να υπολογίσουμε με ακρίβεια τις ποσότητες του φαγητού που πρέπει να καταναλώνουμε:
Η παλάμη, η γροθιά και τα δάχτυλα, δείχνουν ακριβώς τις ποσότητες από ορισμένα τρόφιμα που δεν πρέπει να υπερβαίνει.

- Κρέας: πρέπει να περιορίζεται σε μία ποσότητα, όση η παλάμη.
- Υδατάνθρακες: δε πρέπει να υπερβαίνουν την ποσότητα που αντιστοιχεί στην σφιγμένη γροθιά ή αλλιώς το εμβαδό της μπροστινής πλευράς των τεσσάρων δαχτύλων, όταν αυτά βρίσκονται σε θέση γροθιάς (όπως φαίνεται στο σχήμα).
- Τυρί: ένα κομμάτι όσο ο δείκτης και ο αντίχειράς μαζί, είναι μία υγιεινή ποσότητα.  
- Βούτυρο: δε θα πρέπει να αλείφεται το ψωμί με ποσότητα βουτύρου μεγαλύτερη από τη κορυφαία φάλαγγα του δείκτη (αυτή που έχει το δακτυλικό αποτύπωμα).
- Άλλα αλείμματα (μαγιονέζα, μαρμελάδα, πραλίνα κλπ.): η κορυφαία φάλαγγα του αντίχειρα, υπολογίζεται ως διπλή μερίδα. Επομένως μια υγιεινή ποσότητα, περιορίζεται στο μισό αυτού του τμήματος.  
- Παγωτό: για μια υγιεινή ποσότητα παγωτού, η κατανάλωση αντιστοιχεί σε μισή γροθιά.

Συμπληρωματικά, υπάρχουν στο εμπόριο μετρητές μερίδας. Σκεύη που χρησιμοποιούνται κατά το σερβίρισμα και συγκρατούν τη λαιμαργία έξω από το πιάτο! 


Δεν είναι δύσκολο έτσι; Ξεχνάω τα μπισκότα… θ’ αλείψω μια γροθιά φρυγανιάς με μια φάλαγγα βουτύρου!

You May Also Like

1 σχόλια

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 36
    7
  • 80
    12
  • 52
    3
  • 51
    0
  • 46
    0
  • 48
    4