Οδηγός επιβίωσης για εργασιομανείς

by - 10:44 μ.μ.

Τον τελευταίο καιρό νιώθεις να σε έχει κυριεύσει το stress; Αισθάνεσαι τις υποχρεώσεις να διαστέλλονται και τον χρόνο να συστέλλεται; Έχεις ανάγκη από ένα διάλλειμα. Ίσα που να δεις πως θα αντιμετωπίσεις αυτή τη κατάσταση κι έπειτα συνεχίζεις τον “αγώνα”, χωρίς να φθείρεσαι!
 
Τα συμπτώματα ενός ανθρώπου που...
έχει φτάσει στα όριά του:

- Υπερβολικές αντιδράσεις
- Δυσκολία χαλάρωσης
- Ταραχή/υπερένταση
- Δυσκολία συγκέντρωσης
- Αϋπνία
- Αναίτιος πονοκέφαλος
- Ανεξήγητος μυϊκός πόνος
- Κόμπος στο λαιμό
- Τρέμουλο
- Εφίδρωση

Καταλαβαίνεις πως με όλα τα παραπάνω συμπτώματα, μόνο παραγωγικός δε μπορείς να είσαι. Το άγχος που σε περιβάλλει εμποδίζει την αποδοτικότητά σου και η αναποτελεσματικότητα της δουλειάς σου, ενισχύει κι άλλο το άγχος. Ένας φαύλος κύκλος που πρέπει να κλείσει πριν αποτρελαθείς!
Παρακάτω δε θα δεις άλλο ένα κατεβατό θεωρίας, με συμβουλές κάποιου από την ασφαλή θέση του ειδικού. Θα δεις πρακτικές λύσεις ενός εμπειρογνώμονα στο ταυτόχρονο κράτημα πολλών καρπουζιών!

Βήμα πρώτο:
Χαλάρωσε – σταμάτα για λίγο το τρέξιμο. Παράτησέ τα όλα και αναδιοργανώσου. Πάρε τον χρόνο σου – σημείωσε σε ένα χαρτί τις υποχρεώσεις σου, τις προτεραιότητές σου, τους στόχους σου. Σκέψου σε ποια φάση θα ήθελες να βρίσκεσαι σε έναν μήνα από τώρα και κατάστρωσε το σχέδιο που θα σε οδηγήσει εκεί. 

Βήμα δεύτερο:
Φτιάξε πρόγραμμα. Δώσε την ευκαιρία στον εαυτό σου να ασχοληθεί ισότιμα με όλα όσα πρέπει να διεκπεραιώσεις. Προσπάθησε να μην αμελήσεις κανέναν τομέα… είτε πρόκειται για τη δουλειά του γραφείου, είτε για την οικογένειά σου, είτε για την γυμναστική σου, θα πρέπει να λαμβάνει μια αξιόλογη θέση στο 24ωρό σου, με την ίδια σοβαρότητα. 

Βήμα τρίτο:
Κάνε τον χρόνο σου δημιουργικό. Πως το κάνεις αυτό; Αυξάνοντας την παραγωγικότητα! Ακριβώς αυτό, είναι το δυσκολότερο και σημαντικότερο κομμάτι της “θεραπείας”. Για έναν υγιή άνθρωπο, το μόνο που έχει σημασία – εκείνο που του δίνει ζωή, είναι η ικανοποίηση της παραγωγικότητας. Η αίσθηση να είναι χρήσιμος – να προσφέρει. Από την πρακτική εργασία μέχρι την προσωπική αγάπη, η προσφορά αποτελεί “ελιξίριο μακροζωίας”.
“Πίσω στο studio” λοιπόν, να δούμε με ποιους τρόπους μπορείς να αυξήσεις τη παραγωγικότητά σου: 

Καλή οργάνωση του χώρου σου
Ναι ναι, είναι ένα από τα πράγματα που πρέπει να κάνεις κι όλο αμελείς. Λάθος να το ανακατεύεις με τις άλλες εκκρεμότητες - δεν είναι εκκρεμότητα, είναι η αρχή του παντός. Ο χώρος του γραφείου, τα συρτάρια της κουζίνας, η ντουλάπα με το “σύμπαν” μέσα της, ακόμα και τα αρχεία του υπολογιστή ή τα άπειρα e-mails, θα πρέπει να είναι έτσι οργανωμένα που η δουλειά σου να ολοκληρώνεται σε χρόνο -τουλάχιστον- κατά 30% λιγότερο απ’ ότι μέχρι σήμερα. Τοποθετώντας τα κατάλληλα αντικείμενα/εργαλεία στις κατάλληλες θέσεις, κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη και τη φήμη σου συνώνυμη με τη συνέπεια!

Μικρές ανταμοιβές
Τάξε στον εαυτό σου μια μικρή απόλαυση, με την ολοκλήρωση ενός μεγάλου καθήκοντος. Κάνε πιο δελεαστικό το finale της εργασίας σου… κάνε τον εαυτό σου να ανυπομονεί να την τελειώσει (προσοχή: αυτό δε σημαίνει πως θα κάνεις προχειροδουλειές, διότι σ’ αυτή τη περίπτωση έρχεται μια μεγάλη τιμωρία: η αποτυχία). Σκοπός της επιβράβευσης, είναι να πάψεις να αναβάλεις και να αφήνεις μισοτελειωμένες δουλειές. Το είδος του επάθλου δε θα πρέπει να είναι χρηματικό. Μπορεί να είναι μια μικρή αγορά, μια αγαπημένη λιχουδιά ή ακόμα καλύτερα μια ημέρα χαλάρωσης!

Συχνά διαλείμματα
Βρες τρόπο να σπας τη “μονοτονία”. Ο οργανισμός σου έχει ανάγκη από διάλειμμα 15 λεπτών ανά 3 ώρες, πολύ περισσότερο δε, όταν βρίσκεσαι μπροστά σε οθόνη υπολογιστή (σ’ αυτή τη περίπτωση, ανά 2 ώρες). Κάνε μια βόλτα, φτιάξε ένα snack ή μίλα με κάποιον. Αυτό το μικρό break, θα σε αναζωογονήσει, θα σε ξεμουδιάσει και θα σε βοηθήσει να κατεβάσεις φρέσκιες ιδέες για τη συνέχεια του έργου σου.

Τέλος η σπατάλη χρόνου
Απόφυγε οποιονδήποτε tech-εθισμό: διαδικτυακά παιχνίδια, μαραθώνιοι σειρών, chatting, phoning, η μόνιμη ενασχόληση με τα προφίλ σου στα απανταχού κοινωνικά δίκτυα, καθώς και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα που σε κρατά άσκοπα απασχολημένο, θα πρέπει να βάλει χρονοδιακόπτη! Εκτός ότι σε κάνουν λιγότερο δημιουργικό, όλα τα παραπάνω συντελούν στη στασιμότητά σου ως προσωπικότητα. Καλό θα είναι, να αφιερωθείς σε ουσιώδη πράγματα και να δώσεις στις “καταχρήσεις” σου, μια διαφορετική θέση στη καθημερινότητά σου. Θα μπορούσες να εντάξεις αυτές τις συνήθειες στα 2 προηγούμενα tips, όπως για παράδειγμα: να τσεκάρεις το facebook στο τέλος της ημέρας ως ανταμοιβή, ή να παίξεις ένα παιχνιδάκι στο διάλειμμά σου. 

Πρωινό ξύπνημα
Είμαι ο τελευταίος άνθρωπος που θα κάνει υποδείξεις για το πρωινό ξύπνημα, καθώς όλη μου η ζωή είναι διαμορφωμένη έτσι, ώστε να μην απαιτείται η πρωινή μου συμμετοχή στη κοινωνία! Όμως, αν με ρωτάς ποιά ήταν η τελευταία φορά που ένιωσα απαλλαγμένη από κάθε ίχνος stress, θα σου πω πως ήταν κάποιο πρωινό που έτυχε να ξυπνήσω νωρίς. Το “αξημέρωτο” σου δίνει την αίσθηση ότι προηγείσαι, ότι όλη η μέρα σου ανήκει. Ένα κύμα ενέργειας σε χτυπά και ξεκινάς με ζωντάνια.

Τήρηση της ιεραρχίας
Αντιμετώπισε πρώτα τα δύσκολα της λίστας. Είναι κάτι που πρέπει να κάνεις, τώρα που πήρες την απόφαση να “στρώσεις”! Αν αφήσεις τη δύσκολη δουλειά για το τέλος, το πιο πιθανό είναι να απογοητευτείς γρήγορα… θα βλέπεις ξανά και ξανά το “κακόχρονοναχει” και θα σου πέφτει το ηθικό. Ολοκληρώνοντας το όμως, η λίστα θα ελαφρύνει κατά πολύ κι έτσι θα ενθαρρυνθείς για να συνεχίσεις με τα ευκολότερα.    

Επίδειξη της επιτυχίας
Ένα part που μπορεί να φαίνεται άκομψο, δεν είναι όμως, όταν η επιτυχία είναι απόκτημα της αξίας σου. Έχεις αυτογνωσία και ξέρεις τι αξίζεις. Δούλεψες σκληρά για να πετύχεις ένα έργο/στόχο. Μία μεγάλη πηγή καυσίμων για να συνεχίσεις το ίδιο ενεργά, είναι να λάβεις τα εύσημα που δικαιούσαι. “Κοκορέψου” με συνταγή γιατρού! Μη κάνεις σκέψεις τύπου: «Ας μιλήσουν οι άλλοι για ‘μένα», γιατί οι άλλοι δε θα μιλήσουν ποτέ για κάποιον που δεν υπερασπίζεται το κατόρθωμά του. Όπως κάθε σοβαρός επαγγελματίας, θα εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να διαφημίσει τη δουλειά του μέσα από μια διάκριση/δράση, έτσι κι εσύ ως διαφημιστής του εαυτού σου, οφείλεις να τονίσεις τα σημεία που σε κάνουν περήφανο. Βέβαια, και το καύχημα έχει τα όριά του. Μια απλή αναφορά στην επίτευξη του στόχου, αρκεί! Μη διογκώνεις ούτε το ίδιο το γεγονός, ούτε τον χρόνο που του αναλογεί. Ζήσ’ το, γιόρτασέ το, μοιράσου το, ξέχνα το, συνέχισε τη καλή δουλειά!    
  
Ανταλλαγή ιδεών
Μίλησε σε έναν φίλο για τα επόμενα σχέδιά σου, αποκάλυψέ του μερικές από τις ιδέες σου. Για έναν δημιουργικό άνθρωπο, οι ιδέες μοιάζουν με καταιγίδα στη μέση της ερήμου. Αν δε τις περισυλλέξεις κάπου, τόσο νερό θα πάει χαμένο. Η συζήτηση μπορεί να σου δώσει νέα τροφή για επεξεργασία ή ακόμα και να σε δεσμεύσει απέναντί στον φίλο σου, ώστε να σταθείς πιστός στα λόγια σου. 

Αποχή από το προσκήνιο
Η μικρή αποχή από το προσκήνιο, δε σημαίνει πως δε δουλεύεις στο παρασκήνιο. Κάθε μεγάλο έργο, απαιτεί και την ανάλογη προετοιμασία. Καλό θα είναι, πρωτίστως για την υγεία σου κι έπειτα για την εικόνα σου, όταν νιώθεις πως δε μπορείς να ανταπεξέλθεις σε όλα, να ρίχνεις το βάρος εργασιών σε θεμελιώδη πεδία. Να είσαι ρεαλιστής με τις δυνάμεις σου. Για να διατηρείσαι πάντα το ίδιο ποιοτικός, θα πρέπει -συνειδητά- να κάνεις “στάση εργασίας” στο κομμάτι που θεωρείς λιγότερο σημαντικό-επείγον. Είναι προτιμότερο να χτίζεις ένα ισχυρό υπόβαθρο, παρά να ασχολείσαι με τη “βιτρίνα” και με λεπτομέρειες πολυτελείας. 

Βασική προϋπόθεση για να ακολουθήσεις τον παραπάνω οδηγό με επιτυχία, είναι η πίστη στον εαυτό σου! Let’s do it! 

You May Also Like

4 σχόλια

  1. Χαχα! πιο δυνατά! (https://www.youtube.com/watch?v=S-cVOyU_LjU#t=1m02s)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικό!
    Για τους τεμπέληδες τίποτα;
    ΑΦιλάκια χαμογελαστά πάντα! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εσύ καλή μου Άιναφετς, με τέτοιο βιογραφικό, μόνο τεμπέλα δε μπορείς να χαρακτηριστείς! Πολλά, πολλά φιλιά... και μόλις πάρω ανάσα θα σου 'ρθω για διάβασμα και εποικοδομητικό σχολιασμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 64
    0
  • 22
    2
  • 57
    0
  • 60
    4
  • 53
    4
  • 36
    0