Αυτό το “κάτι” της διακόσμησης

by - 2:07 μ.μ.

Δε νομίζετε πως είναι ώρα να μετακινήσουμε λίγο τις πολυθρόνες; Αυτό σημαίνει θέμα διακόσμησης… yeah! 
Ένα πουλάκι μου είπε πως σας έλειψαν τα “παιχνίδια” μου. Τα tricks -σαν να λέμε-, που κάνουν πιο εύκολους τους συνδυασμούς (décor & fashion – βλέπε κατηγορίες Colors, Home, Fashion και Tips). Γι’ αυτό κι εγώ άνοιξα τα ντοσιέ μου, συμβουλεύτηκα τις σημειώσεις μου και επέλεξα ένα εύκολο, αλλά πολύ χρήσιμο μάθημα διακόσμησης! 
Σήμερα θα μάθουμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε μια όμορφη και ατμοσφαιρική γωνιά. Όπως ο χώρος της εισόδου, ένα αδιάφορο -μέχρι σήμερα- σημείο του σαλονιού ή ακόμα η κενή θέση που άφησε η κούνια του παιδιού στο υπνοδωμάτιο. Πόσες φορές δεν έχετε δει μια εικόνα ενός διακοσμημένου χώρου σε ένα περιοδικό, που την ζηλέψατε; Πόσες φορές δεν έχετε τσακίσει εκείνη τη σελίδα για να θυμάστε που βρίσκεται το σχέδιο του μελλοντικού σας σπιτιού…
θα απαντήσω εγώ για εσάς, που έχω ξοδέψει 1.845 ευρώ σε περιοδικά διακόσμησης. Συμβαίνει περίπου 2,5 φορές ανά τεύχος! 
Τις περισσότερες φορές ξεκινά με ένα «Αχ! Τι τέλειοοοο;», μετά το κοιτάτε προσεκτικά σε κάθε του λεπτομέρεια, έπειτα η σελίδα μαρκάρεται και μετά λέτε αποφασιστικά: «Τελείωσε, θα μαζέψω χρήματα… αυτή τη φορά το εννοώ, αυτόν τον καναπέ τον ΘΕΛΩ!». Όλοι μας ξέρουμε το τέλος αυτής της ιστορίας… το περιοδικό μαζί με το όνειρο του καινούριου καναπέ, καταλήγουν σκονισμένα κάτω απ’ τον παλιό καναπέ! Αυτό συμβαίνει όταν οι στόχοι δεν είναι ρεαλιστικοί. Πάμε όμως να δούμε πως μπορούμε να “κλέψουμε” την αύρα ενός αξιοζήλευτου χώρου, χωρίς να χρειάζεται να “κλέψουμε” αυτούσιο τον χώρο! 
Η ιδέα είναι απλή: Πάνω στη φωτογραφία, κυκλώνουμε τρία αντικείμενα. Τα αντικείμενα που θεωρούμε πως είναι τα κεντρικά στοιχεία της διακόσμησης. Εκείνα δηλαδή, που αποτελούν τη “ψυχή” του δωματίου! Ακόμα κι αν δε τρελαινόμαστε για κάποιο απ’ αυτά, θα πρέπει να παραδεχτούμε αντικειμενικά τη σημαντικότητά του μέσα στο σύνολο της σύνθεσης. Δε παίζει ρόλο το ίδιο το αντικείμενο, αλλά αυτό που εκπροσωπεί.  
Στη συνέχεια, δίνουμε μια ετικέτα σε κάθε αντικείμενο. Η ετικέτα θα περιγράφει το χαρακτηριστικό ή την ιδιότητα που κάνει το αντικείμενο ξεχωριστό. Θα περιγράφει “αυτό το κάτι”… όπως για παράδειγμα το “κάτι” ενός πορτατίφ, μπορεί να είναι η λέξη ‘Φωτεινό’. 
Το τρίτο βήμα είναι πρόκληση. Πρέπει τώρα να βρούμε στην αγορά, ή –γιατί όχι- μέσα στο σπίτι μας/στην αποθήκη μας, τρία αντικείμενα που θα αντιστοιχούν σ’ αυτές τις ετικέτες. Συνεχίζω στο ίδιο παράδειγμα: στην ετικέτα ‘Φωτεινό’ μπορεί να αντιστοιχεί ένα αντικείμενο, που ουδεμία σχέση έχει με το πορτατίφ. Όπως ένα ράφι με φωτισμό led. Δεν είναι απαραίτητο, είναι σχεδόν απαγορευτικό θα έλεγα, να έχουμε στο μυαλό μας την αρχική εικόνα… πάει αυτή έφυγε. Τώρα έχουμε τις ετικέτες να μας καθοδηγούν.  
Το αποτέλεσμα θα είναι ένα τελείως φρέσκο, γνήσιο και απολύτως εγγυημένο concept, που θα αποτελεί τη βάση ή την ολοκληρωμένη εικόνα της γωνιάς μας! 

Δείτε μερικά παραδείγματα που ετοίμασα για εσάς:



Ταπετσαρία Schumacher, τραπεζάκι Jamie Iacoli & Brian McAllister, γλυπτό ‘Os’ (1956) του Georges Jouve


Πίνακας CBA, κηροπήγια Horchow, γραφείο Shpelyk Roman


Μαξιλάρια Dot & Bo και Anthropologie, φωτιστικά Pia Wüstenberg, βιβλιοθήκη IKEA


Πικάπ βαλιτσάκι Crosley, σκαμπό Kids Factory, κουρτίνες Horchow


Καθρέφτης Jake Phipps, τραπεζάκι Anna Thorunn, καρέκλα Varangis

Το άρθρο γράφτηκε για το Art Nouveau

You May Also Like

2 σχόλια

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 64
    0
  • 22
    2
  • 57
    0
  • 60
    4
  • 53
    4
  • 36
    0