‘Intouchables’: Μη κάνετε το λάθος να τη χάσετε!

by - 8:09 μ.μ.


Ο Philippe (François Cluzet), ένας πλούσιος αριστοκράτης ο οποίος βρίσκεται καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι μετά από σοβαρό ατύχημα, αναζητά έναν έμπιστο άνθρωπο να τον φροντίζει. Η ευθύτητα και η ασυγκινησία του Driss (Omar Sy) απέναντι στο πρόβλημα του, είναι εκείνα που θα του κάνουν “κλικ” για να τον προσλάβει. Η φτωχική καταγωγή, το χρώμα και το “λερωμένο” ποινικό μητρώο του Driss, είναι θέματα που δεν απασχολούν και δεν ανησυχούν καθόλου τον Philippe, ακόμα κι όταν οι αντιδράσεις των πλουτοκρατών φίλων του γίνουν έντονες! Με τον καιρό, μια γνήσια φιλία ανθίζει ανάμεσα στους 2 άντρες, μέσα από την οποία η συνάντησή τους αποδεικνύεται μοιραία.  
Μιλάμε για την 4η κινηματογραφική συνεργασία μεταξύ των Nakache και Toledano, ‘Intouchables’. Μία ταινία που κατάφερε να γίνει η δεύτερη πιο επιτυχημένη -εισπρακτικά- ταινία, όλων των εποχών στη Γαλλία! Χαρακτηρίστηκε ως ‘γαλλική επιτυχία του 2011’ περισσότερο ακόμα και από το...
The Artist’. Κέρδισε βραβείο ‘Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας’ καθώς και το 1ο βραβείο του ‘Festival του Τόκιο 2011’. Συμμετείχε επίσης στο διαγωνιστικό τμήμα του ‘Festival του San Sebastian’, ενώ ο Omar Sy πήρε και το βραβείο ‘Cezar 2012 Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας’. Μετά από όλα αυτά, πώς να μην ονομαστεί ‘φαινόμενο’; Αφού ούτε αναμενόταν αυτή η επιτυχία από τους συντελεστές της, αλλά ούτε και αποσκοπούσε σ’ αυτήν.
Η ταινία αν και περιεργάζεται ένα βαθιά δραματικό θέμα, μπορεί ταυτόχρονα να συγκαταλέγεται και στην κατηγορία της κωμωδίας. Είναι τόσο δραματική και τόσο κωμική, όσο και η ίδια η ζωή! Καθόλου αναπάντεχο για ένα σενάριο που βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Πολλής λόγος όμως, έγινε σχετικά με τα αμερικανικά κλισέ της ταινίας παρά την ευρωπαϊκή σκηνοθεσία. Κάποιοι βιάστηκαν να θάψουν τους ‘Άθικτους’ κάτω από τη λέξη ‘κλισέ’. Είναι κρίμα να γίνεται αυτό σε τέτοιου είδους ταινίες, που αν μη τι άλλο μόνο μπροστά μπορούν να σε πάνε! Ευτυχώς υπήρξαν και οι καλές κριτικές που έσπευσαν να περισώσουν τη φήμη της “γαλλικής κουλτούρας”. Συγκεκριμένα ο Ορέστης Ανδρεαδάκης έγραψε: «Η φράση ‘σενάριο γεμάτο κλισέ’ έχει λατρευτεί από όλους μας και συχνά με τον πιο ηλίθιο τρόπο: ό, τι δεν μας αρέσει ή απλώς το βαριόμαστε, το βαφτίζουμε ‘κλισέ’. Γιατί όμως ένα ‘κλισέ’ είναι κάτι αρνητικό;» Σωστά… κι ο κομμωτής μου έχει το πιο κλισέ όνομα που θα μπορούσε να έχει ένας κομμωτής. Αλλά τι σημασία έχει αν κάνει τη δουλειά του σωστά;
Η μουσική έχει τον δικό της “ρόλο” στη ταινία… δεν είναι απλά “διακοσμητική”! Από τη πρώτη σκηνή στο αυτοκίνητο μέχρι τον χορό του Driss, και τη σκηνή με το parapente, έχει “διαδραστικό λόγο” προς τον θεατή (κάτι παραπάνω από τις άλλες φορές). Αυτό οφείλεται στον τέλειο συγχρονισμό μεταξύ μουσικής και εικόνας και την πολύ καλή επιλογή μουσικών κομματιών για κάθε σκηνή ξεχωριστά. Το γοητευτικό δε, είναι ότι ταλαντεύεται ανάμεσα σε κλασικές και σύγχρονες “παρτιτούρες”, δίνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο έναν extra δυναμισμό στη σκηνοθεσία.   
Το film τέλειωσε, οι τίτλοι πέφτουν και η αίθουσα αδειάζει… αυτό που μένει τώρα, είναι η σκέψη που φωτίζει το νου: Τι είναι αναπηρία; Ποιος είναι ανάπηρος; Αυτός που δε μπορεί να κινηθεί ή εκείνος που δε μπορεί να αισθανθεί; Έχει ανάγκη μόνο ο αδύναμος τον δυνατό ή κι ο δυνατός τον αδύναμο; Και πώς να αποφασίσεις ποιος είναι ο αδύναμος, όταν η ίδια η αναπηρία δυναμώνει τη θέληση για ζωή;











You May Also Like

4 σχόλια

  1. Με έχεις αφήσει άφωνη ειδικά με τη τελευταία παράγραφο!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαχα! Όταν δεις και τη ταινία θα μείνεις ακόμα πιο άφωνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λατρεύω τα DIY:)Τις εκανες καινούργιες τις γόβες!Χαίρομαι πολύ που επισκέπτομαι το Blog σου!Γράφω και εγώ στο Art Nouveau:)Θα χαρω να περάσεις απο το μπλόγκ μου και ελπίζω να τα λέμε,έκανα και follow στο blog σου!
    Φιλάκια
    www.fashionrailways.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μόλις σε έκανα κι εγώ follow... μ' αρέσουν τα θέματά σου! Θα τα λέμε σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 36
    7
  • 80
    12
  • 52
    3
  • 51
    0
  • 46
    0
  • 48
    4