Ιδανικός ύπνος, σε ιδανικό στρώμα

by - 3:34 μ.μ.

Οξυγόνο, νερό, τροφή και ύπνος. Οι 4 βασικές ανάγκες του ανθρώπου που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την υγεία του, ανάλογα με την ποιότητα που παρέχονται. 

Η ποιότητα του ύπνου μας, εξαρτάται από 8 βασικούς παράγοντες: 

1) Το σταθερό ωράριο του ύπνου. Οι ιδανικές ώρες για ύπνο είναι 10:00-11:00 μ.μ. για 7-9 ώρες. Αν κοιμάστε άστατα (σε χρόνο ή διάρκεια), το βιολογικό σας ρολόι δε...
θα μπορέσει να αναγνωρίσει τις ώρες ανάπαυσης.
2) Να αποφεύγεται η βραδινή άσκηση του σώματος. Είναι ωφέλιμο για την υγεία -αλλά και για τον ύπνο- να γυμνάζεστε, όμως μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η γυμναστική προκαλεί στον οργανισμό απελευθέρωση θερμότητας που διαρκεί για κάποιες ώρες μετά. Έτσι, η ένταση που δημιουργείται στο σώμα, “συγκρούεται” με την διαδικασία επιδιόρθωσης των φθορών του σώματος, που επιτρέπει την αναζωογόνηση του μυϊκού και νευρικού συστήματος κατά την διάρκεια του ύπνου.
3) Συνήθειες πριν τον ύπνο. Ένα ποτήρι γάλα –το οποίο περιέχει το αμινοξύ τρυπτοφάνη που βοηθά στον ύπνο-, ένα χαλαρωτικό ντους, ένα βιβλίο ή η μουσική της αρεσκείας σας, συμβάλουν στον καλό ύπνο. Αντίθετα, το κάπνισμα (ιδιαίτερα το κάπνισμα στο κρεβάτι), οι καβγάδες, οι έντονες συζητήσεις και οτιδήποτε άλλο προκαλεί αρνητικά συναισθήματα, αντενδείκνυνται μετά τις απογευματινές ώρες.
4) «Όχι» στα μεγάλα γεύματα και τα διεγερτικά ροφήματα (καφές, τσάι, αλκοόλ), αλλά και την υπερβολική κατανάλωση υγρών τις ώρες πριν τον ύπνο. Συστήνεται το τελευταίο γεύμα να είναι σε απόσταση 2 έως 3 ωρών από τον ύπνο.
5) Το περιβάλλον στο οποίο κοιμόσαστε θα πρέπει να είναι καθαρό, χωρίς υγρασία, σκοτεινό, ήσυχο, να αερίζεται και να διατηρεί ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας (16-18 °C). Χωρίς πολλά έπιπλα και ηλεκτρονικές συσκευές (TV, Η/Υ κ.α.).
6) Ο ύπνος δε θα πρέπει να είναι καταναγκαστικός. Για να πάτε στο κρεβάτι θα πρέπει να νυστάξετε πρώτα. Όσο μένετε ξύπνιοι στο κρεβάτι, τόσο περισσότερο αγχώνεστε και συνδέετε τον ύπνο µε την αγωνία για το αν θα καταφέρετε να απόκοιµηθείτε. Επίσης, για να αποφύγετε τις αϋπνίες, θα πρέπει να μην συνδέετε τον χώρο της κρεβατοκάμαρας με δραστηριότητες άλλων χώρων, παρα μόνο με δραστηριότητες της κρεβατοκάμαρας (ύπνος, και σεξ). Σε διαφορετική περίπτωση ο εγκέφαλος δε μπορεί να μπει εύκολα σε “κατάσταση ύπνου” (αν για παράδειγμα ο χώρος χρησιμοποιείται και για καθιστικό).
7) Ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να “αποδυναμώσει” τον νυχτερινό. Η υπνηλία που πιθανόν σας ταλαιπωρεί πριν από το βράδυ, µπορεί να είναι σύµπτωµα κάποιας διαταραχής ύπνου.
8) Το καλό στρώμα είναι το Α και το Ω του ποιοτικού ύπνου. Το στρώμα σας θα πρέπει να είναι στις ιδανικές –για το σώμα μας- διαστάσεις, όχι πολύ σκληρό, όχι πολύ μαλακό, όχι πολύ παλιό και στρωμένο πάντα με καθαρά σεντόνια. 

Η ημέρα μας ξεκινάει και τελειώνει στο κρεβάτι. Πως όμως επιλέγουμε το ιδανικό στρώμα του; 

Για να επιλέξουμε το ιδανικό στρώμα εξετάζουμε:

Άνεση/ανατομικότητα: Το στρώμα θα πρέπει να προσφέρει υψηλό συντελεστή υποστήριξης και αίσθησης ανάπαυσης. Να προσαρμόζεται και να ακολουθεί τις καμπύλες του σώματος, χωρίς να πιέζει τους ώμους και τους γοφούς, ώστε να ξεκουράζεται το σώμα κατά τη διάρκεια του ύπνου, όσο το δυνατόν περισσότερο. 

Στήριξη/ορθοπεδικότητα: Ενώ η ανατομικότητα σχετίζεται με τις εξωτερικές καμπύλες του σώματος, η ορθοπεδικότητα αναφέρεται στην υποστήριξη και διατήρηση της φυσικής θέσης των οστών και της σπονδυλικής στήλης. Η φυσική στάση της σπονδυλικής στήλης δεν είναι ευθεία γραμμή, αλλά η στάση σχήματος ‘S’ που σχηματίζεται όταν στεκόμαστε όρθιοι. Ένα ορθοπεδικό στρώμα βοηθά τους μύες να χαλαρώνουν πλήρως, κάνοντας τον ύπνο πιο ξεκούραστο. 

Υγιεινή/ασφάλεια: Το στρώμα πρέπει να εξασφαλίζει συνθήκες υγιεινής και να είναι απαλλαγμένο από κινδύνους για την υγεία του οργανισμού (ακάρεα, σκόνη κ.α.). Αυτό επιτυγχάνεται όταν το στρώμα είναι κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά και οικολογικά αντιμικροβιακά και υποαλλεργικά υφάσματα. 

Διάρκεια/ανθεκτικότητα: Η διάρκεια του στρώματος εξαρτάται από την ποιότητα κατασκευής του. Το στρώμα θα πρέπει να διατηρεί τη συμπεριφορά και τις αρχικές του ιδιότητες, μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο της εγγύησής του. Οι ειδικοί συμβουλεύουν αντικατάσταση στρώματος μετά από 6-7 χρόνια καθημερινής χρήσης, για λόγους υγιεινής, ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν εμφανή σημάδια φθοράς. 

Από τι αποτελείται ένα στρώμα; 

Από τα υλικά στήριξης, που μπορεί να είναι: 

1) Φυσικό Latex (υλικό που προέρχεται από την επεξεργασία του εκχυλίσματος που συλλέγεται από τα καουτσουκόδεντρα).







2) Το Talalay Latex (μέχρι σήμερα θεωρείται το κορυφαίο υλικό στρωματοποιείας).
- Παρουσιάζει τις πρώτες αλλοιώσεις στα 8 χρόνια.
- Έχει υψηλό δείκτη αερισμού και δεν προσβάλετε εύκολα από ακάρεα και σκόνη.
- Έχει τέλεια επαφή με το σώμα, δεν μεταδίδει τις κινήσεις.




3) Κοκκοφοίνικας (φυσικό υλικό από ρίζες που έχουν αποξηρανθεί) 
- Παρουσιάζει τις πρώτες αλλοιώσεις στα 4 χρόνια. 
- Έχει υψηλό δείκτη αερισμού και δεν προσβάλετε εύκολα από ακάρεα και σκόνη.
Είναι σχετικά σκληρό υλικό. 





4) Viscoelastic (συνθετικό υλικό υψηλής ποιότητας, που χρησιμοποιείται για τα στρωματά των αστροναυτών). 
- Παρουσιάζει τις πρώτες αλλοιώσεις στα 6 χρόνια. 
- Έχει καλό δείκτη αερισμού και προσβάλετε δύσκολα από ακάρεα και σκόνη. 
- Έχει τέλεια επαφή με το σώμα. 





5) Ελατήρια (παραδοσιακό υλικό με σχετικά μικρό χρόνο ζωής που εξαρτάται και από την ποιότητα του σύρματος που χρησιμοποιείται). 
- Παρουσιάζει τις πρώτες αλλοιώσεις στα 3 χρόνια. 
- Έχει καλό δείκτη αερισμού και προσβάλετε δύσκολα από ακάρεα και σκόνη. 
- Είναι σχετικά εύκαμπτο υλικό, η άνεση που προσφέρει είναι συνάρτηση της ποιότητας των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται. 
Τα pocket springs ή αλλιώς τα ανεξάρτητα ελατήρια, είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά τα τελευταία χρόνια. Τα ελατήρια αυτά είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, τοποθετημένα σε υφασμάτινες θήκες για να έχουν απόλυτη άνεση ελευθερίας κινήσεως, αναγκάζοντας έτσι το στρώμα να υποχωρεί μόνο στο σημείο που δέχεται το βάρος δίνοντας καλύτερη στήριξη στην σπονδυλική στήλη και μειώνοντας σημαντικά την μετατόπιση του -εφόσον υπάρχει- διπλανού σώματος. Η ποιοτική αξία του στρώματος είναι ανάλογη του αριθμού των ελατηρίων του. 









Από το περίβλημα που μπορεί να είναι: 

1) Βάτα βαμβακιού 
2) Κοκκοφοίνικα 
3) Γιούτα 
4) Latex 
5) Βατά πολυεστερική 
Με κορυφαία υλικά την βάτα από 100% παρθένο βαμβάκι και το φυσικό Latex, το περίβλημα προσθέτει πλεονεκτήματα στο στρώμα και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. 

Τα καλά στρώματα δεν χρειάζεται να τα αναποδογυρίζουμε ανά διαστήματα όπως συμβαίνει με τα κοινά στρώματα. 
Στην αγορά μπορείτε ακόμα να βρείτε στρώματα ιδιαίτερου σχεδιασμού, όπως στρώμα διπλής όψης (με μαλλί & βαμβάκι) για να είναι ζεστό τον χειμώνα και δροσερό το καλοκαίρι ή με σύστημα αρωματοθεραπείας (μέλι & γάλα) για χαλάρωση και αναζωογόνηση.
Δώστε το παλιό σας στρώμα για απόσυρση στο κατάστημα από όπου πήρατε το καινούριο, ακόμα κι αν δεν προβλέπεται έκπτωση. 
Επώνυμες αλυσίδες καταστημάτων στον χώρο της στρωματοποιείας: 
Anatomic Strom’, ‘Bed & Bath’, ‘Candia Strom’, ‘Chic Strom’, ‘Coco Mat’, ‘Dunlopillo’, ‘Elite Strom’, ‘Elvistrom’, ‘Finostrom’, ‘Ideal Strom’, ‘Imperial Strom’, ‘Linea Strom’, ‘Media Strom’, ‘Newstrom’, ‘Nova Strom’, ‘Primo Strom’.










You May Also Like

4 σχόλια

  1. Pantws auto to diastima uparxoun polu kales ekptwseis sta strwmata.
    Einai idaniki epoxi gia na agorasoume to idaniko strwma kai na kanoume ton idaniko upno! xaxaxa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα φουσκωτά στρώματα συνήθως είναι και ανατομικά και αποτελούν ιδανική λύση για τον ύπνο σε camping, σε συνδυασμό με ορθοπεδικά μαξιλάρια ύπνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. παιδεσ Προσοχη με τισ εκπτωσεισ στρωματων!! το πηρα απο εταιρεια στρωματων στα Ιωαννινα ανετο αλλα στραβο με εκπτωση!! παντωσ τα στρωματα της king koil ειναι οτι το καλυτερο ακομα και τα Istikball που ειναι τουρκικα!!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ πήρα της Greco strom και βγήκε πολύ καλό. Πάντως πριν λίγο καιρό είχα δει πολλές εκτπώσεις σε στρώματα από μεγάλες εταιρίες κι επώνυμες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 64
    0
  • 22
    2
  • 57
    0
  • 60
    4
  • 53
    4
  • 36
    0