MIT City Car

by - 2:00 π.μ.


Στο εργαστήριο του Media Lab στο Massachusetts Institute of Technology (ΜΙΤ) της Βοστώνης μια ομάδα ερευνητών οραματίζεται μια πόλη χωρίς βενζινάδικα, καυσαέριο και μποτιλιαρίσματα. Η λύση ονομάζεται «City Car»: ένα ελαφρύ, μικροσκοπικό, αναδιπλούμενο, ηλεκτρικό αυτοκίνητο.  
Για όσους, ωστόσο, σπεύσουν να το υποτιμήσουν ως μια ακόμη ανεφάρμοστη, οικολογική ιδέα, το City Car...
δεν περιορίζεται στα τεχνικά του χαρακτηριστικά:  ηλεκτροκίνητο και επαναφορτιζόμενο, 2,5 μέτρα μήκος - 3 City Cars χωρούν στη θέση παρκαρίσματος ενός τυπικού Sedan -, 1,5 x 1,5 μέτρο εκτόπισμα.
Το City Car Project, όπως το ονομάζουν οι εμπνευστές του, σκοπεύει να αλλάξει την φιλοσοφία μετακινήσεων στην πόλη. Πολύ απλά επειδή, είναι κοινόχρηστο στην τιμή μια μέσης αστικής διαδρομής με ταξί. Οι χρήστες θα μπορούν να το νοικιάζουν στο Παγκράτι – για παράδειγμα – και να το επιστρέφουν στον σταθμό επαναφόρτισης του Πειραιά ή της Παλλήνης. Η ιδέα θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα καροτσάκια για τις αποσκευές στο αεροδρόμιο. Οι χρήστες απλά θα παίρνουν το πλήρως φορτισμένο όχημα που θα βρίσκεται μπροστά-μπροστά. Επιπλέον, ανάλογα με την πληρότητα του parking κάθε σταθμού, οι χρήστες θα πληρώνουν ή… θα πληρώνονται για να το παρκάρουν. 
Υπό την καθοδήγηση του William J. Mitchell, καθηγητή Αρχιτεκτονικής και Media Αrts and Sciences στο ΜΙΤ, η ομάδα ερευνητών του Smart Cities Group δημιούργησε το City Car ύστερα από έρευνα μιας περίπου δεκαετίας.  
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Smart Cities Group: «Το CityCar είναι ένα στοιβαζόμενο ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης, το οποίο σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιείται στις πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές. Ειδικοί σταθμοί συσσώρευσης των αυτοκινήτων θα τοποθετηθούν σε διάφορα σημεία των πόλεων, ώστε να δημιουργηθεί ένα αστικό δίκτυο μεταφορών, το οποίο θα εξυπηρετείται από την υπάρχουσα υποδομή, όπως το μετρό και τα λεωφορεία». Το CityCar θα επιτρέπει στους πολίτες να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία και να συνδυάζουν αποτελεσματικά την αυτόνομη μεταφορά τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι σταθμοί συσσώρευσης θα δέχονται αυτοκίνητα που θα επιστρέφονται, ενώ θα φορτίζουν και τα οχήματα. Το CityCar δεν θα αντικαθιστά θα προσωπικά μας οχήματα, τα ταξί και τα λεωφορεία. Είναι απλά ένα νέο είδος οχήματος που προωθεί την κοινωνική ευθύνη και πιο αποτελεσματικούς τρόπους μετακίνησης εντός πόλεως.  
Ο Ryan Chin, διδακτορικός φοιτητής Media Arts and Sciences και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας των φοιτητών, σπεύδει να τονίσει ότι «όλα τα οχήματά δεν έχουν μια κεντρική πηγή ενέργειας, όπως έναν εσωτερικό κινητήρα, με όλα τα μηχανικά μέρη να αναπτύσσονται γύρω από αυτόν. Όλα εμπεριέχονται στον τροχό».
Ο συνάδελφός του Will Lark Jr. προσθέτει: «Αντί δηλαδή να έχουμε έναν κεντρικό κινητήρα και μηχανικά μέρη που διοχετεύουν την ενέργεια στους τέσσερις τροχούς, έχουμε μικρούς ηλεκτροκινητήρες πάνω στους τέσσερις τροχούς. Έτσι κάθε τροχός λειτουργεί ανεξάρτητα και επικοινωνούν».
Το CityCar διαθέτει ηλεκτρικούς κινητήρες, οι οποίοι είναι πλήρως ενσωματωμένοι στους τροχούς και συστήματα ανάρτησης, που ονομάζονται «Wheel Robots». Τα wheel robots περιορίζουν την ανάγκη για ύπαρξη των εξαρτημάτων παραδοσιακής οδήγησης, όπως κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και διαφορικό καθώς όλα αυτά είναι αυτό-συμπεριλαμβανόμενα, ψηφιακά ελεγχόμενα και επαναδιαρθρώσιμα. Επιπλέον, το wheel robot ελέγχει τους τροχούς και δίνει τη δυνατότητα στροφής 90 και 120 μοιρών κατά την κίνηση, κάτι που επιτρέπει την κίνηση προς πάσα κατεύθυνση. Το όχημα μπορεί να κάνει μανούβρες σε πολύ μικρούς χώρους και να παρκάρει με τα πλάγια. Η τεχνολογία αυτή έχει κατοχυρωθεί και αναπτύσσεται αποκλειστικά από το MIT Media Lab.
Στην ομάδα συμμετέχει και ο Έλληνας αρχιτέκτονας, Δημήτρης Παπανικολάου, ο οποίος ύστερα από την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού του στο ΜΙΤ άρχισε να εργάζεται στο MIT Media Lab. Ο τομέας της δικής του έρευνας είναι η δημιουργία και οργάνωση του συστήματος διαχείρισης στόλου και ανάπτυξη του αλγόριθμου δυναμικής χρέωσης κατά την ενοικίαση των οχημάτων. «Είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα», δηλώνει ο Δημήτρης. «Και αυτό, γιατί είναι πολλοί οι παράγοντες που καθορίζουν την τιμή της ενοικίασης: η απόσταση, η πληρότητα του parking του επαναφορτιζόμενου σταθμού κτλ». Στην ερώτηση αν το City Car θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Αθήνα, ο Δημήτρης χαμογελά και γνεύει καταφατικά. Στο πότε θα γίνει αυτό, μας απαντά σε 3 έως 5 χρόνια. Ας ελπίσουμε ότι αυτή η ελληνική – εν μέρει ανακάλυψη – με την συμβολή του κ. Παπανικολάου, θα μας κάνει να ξαναγαπήσουμε την πόλη μας. 

Από το Pathfinder





You May Also Like

0 σχόλια

Με την δημοσίευση του σχολίου σας, βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα: «Το σχόλιό σας θα είναι ορατό μετά την έγκριση». Αν αυτό το μήνυμα δεν εμφανιστεί, ξαναπροσπαθήστε.

  • 64
    0
  • 22
    2
  • 57
    0
  • 60
    4
  • 53
    4
  • 36
    0